نماینده شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به بدهی ۵۳۰ هزار میلیارد تومانی دولت گفت: با وجود این بدهی نگاه دولت تدبیر و امید و مجلس دهم حمایت و کمک به صندوق حمایت توسعه کشاورزی در کشور است.

کاتب: دولت و مجلس در حمایت از کشاورزی هم‌نظرند ‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا کاتب در جلسه کارگروه کشاورزان دامداران و عشایر که امروز در محل فرمانداری گرمسار برگزار شد با اشاره به جدی بودن معضل کم‌آبی در استان سمنان و شهرستان گرمسار اظهار کرد: با توجه به توسعه کشاورزی در گرمسار، تجهیز مزارع و باغ‌ها به سیستم‌های آبیاری تحت فشار یک نیاز اساسی برای بدنه کشاورزی و تولید محسوب می‌شود.

نماینده شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس دهم خاطرنشان کرد: امسال در سفر هیئت دولت به استان سمنان، برای ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار در  20 هزار هکتار از اراضی استان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی از مسئولان خواست: با اطلاع رسانی و آگاه سازی کشاورزان زمینه را برای تحقق این مهم و افزایش سطح مزارع و باغات مجهز به سیستم تحت‌فشار فراهم کنند.

کاتب همچنین در خصوص صندوق‌های کشاورزی به لزوم جذب اعضای بیشتر در این صندوق‌ها تاکید کرد و گفت: فعالیت این صندوق‌ها می‌تواند برای کشاورزان مفید به فایده باشد.

وی با اشاره به مزایای ایجاد تعاونی در حوزه‌های دامداری و پرواربندی تصریح کرد: این تعاونی‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که چرخه تولید کشاورزان و دامداران به هیچ محدوده‌ای وابسته نباشد و نیازهای خود را خود به تنهایی بتوانند مرتفع کنند.

کاتب ادامه داد: امور عشایری ما باید توانش به حدی باشد که حتی ضرورتی به فروش جو از طریق بورس نداشته باشد و تعاونی‌ها خود توانایی خرید محصولات کشاورزان را داشته باشند.

وی همچنین در خصوص اتمام پروژه سد نمرود و انتقال لوله و پساب آب تهران به گرمسار گفت: برای اجرا و اتمام این طرح باشد وقت و تلاش بیشتری هزینه شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.