قدس آنلاین: رئیس انجمن خوشنویسان مشهد گفت: محفل وقف در آئینه خوشنویسی با حضور ۱۰۰ نفر از اعضا و مدرسان انجمن خوشنویسان مشهد حاضر شدند تعداد ۱۰۰ نفر از اعضا و مدرسان انجمن خوشنویسان مشهد حاضر شدند.

حضور ۱۰۰ نفر اعضای انجمن خوشنویسان مشهد در محفل وقف در آئینه خوشنویسی

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی باقرزاده‌طوسی در حاشیه برگزاری محفل وقف در آئینه خوشنویسی که در محل موقوفه عبدالله رضوی برگزار شد، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: گردهمایی سالانه انجمن خوشنویسان مشهد در مجتمع موقوفه عبدالله رضوی برگزار شد و در حاشیه آن جلسات هم‌اندیشی‌ای در جهت پیشرفت در کارهای فعالان این انجمن و ترویج فرهنگ وقف در این عرصه برگزار شد.

وی با اشاره اینکه جلسات همنویسی انجمن خوشنویسان مشهد به طور متوسط ماهی یک نوبت برگزار می‌شود، افزود: این محافل در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برگزار می‌شود که نوشته‌های آن هم متناسب با زمان و مکان اجرای برنامه بوده است.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد در رابطه با آمار حاضران در محفل وقف در آئینه خوشنویسی، خاطرنشان کرد: در این محفل هنری تعداد 100 نفر از اعضا و مدرسان انجمن خوشنویسان مشهد حاضر شدند و پیش‌بینی می‌شود که در این همنویسی 50 اثر نفیس و قابل ارائه خلق شود.

باقرزاده‌طوسی تصریح کرد: نمایشگاه آثار خوشنویسان این انجمن در طول سال برگزار می‌شود که آخرین نوبت آن در ایام‌الله دهه مبارک فجر بود.

وی تأکید کرد: این مجموعه ورکشاپ‌هایی را در طول سال برگزار می‌کند و که آخرین دوره آن به مناسبت 14 تیر روز قلم و بزرگداشت استاد حمید سبزواری در بازارچه کتاب گلستان برگزار شد و هدف از برگزاری ورکشاپ‌های خوشنویسی معرفی هرچه بهتر و بیشتر هنرمندان این حوزه بوده که به واقع مظلوم و ناشناخته واقع شده‌اند تا بتوانند به اشکال مختلف در جامعه حضوری پررنگ داشته باشند.

رئیس انجمن خوشنویسان مشهد بیان کرد: انجمن خوشنویسان مشهد با مجموعه‌هایی همچون کتابخانه‌های عمومی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آموزش و پرورش و حوزه هنری همکاری دارد و اساتید هنرستان‌ها و دانشگاه‌های هنر هم از اعضا و دانش‌‌آموختگان این انجمن هستند.

باقرزاده‌طوسی گفت: برنامه بعدی انجمن خوشنویسان مشهد برگزاری مراسم ویژه هفته خوشنویسی از 24 تا 30 مهر ماه است که در اواخر مهر ماه برگزار می‌شود و خبرهای تکمیلی آن نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.