ژنرال «جمیل السید» مدیرکل سابق اداره امنیت عمومی لبنان توانست از داخل سلول کوچکش در زندان رومیه، شبکه ای از روابط را با برخی از نگهبانان خود در شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی (پلیس) ایجاد و به اخبار تحولات داخل و خارج زندان دست پیدا کند.

 گوانتاناموی لبنانی سندی دیگر ازهمدستی همپیمانان سعودی با اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه لبنانی السفیرکه خاطرات ژنرال السید از جنگ 33روزه تابستان سال 2006 دشمن صهیونیستی علیه لبنان را منتشر می کند، نوشت: با شروع جنگ 33 روزه و هنگامی که چهار افسر همچنان در زندان رومیه به سر می بردند، سخنان « نزار.د» (از نیروهای نزدیک به سرهنگ «سمیر شحاده» پیش از آنکه به ژنرال «وسام الحسن» نزدیک شود) به گوش ژنرال السید رسید.
« نزار گفته بود شعبه اطلاعات پلیس، زندان ویژه ای را در داخل زندان رومیه ایجاد کرده است و به طور مستقیم زیر نظر شعبه اطلاعات قرار دارد و مدیریت زندان ها وابسته به پلیس دخالتی در اداره آن ندارد». 
ژنرال السید به همراه سه افسر دیگر به اتهام مشارکت در ترور« رفیق الحریری» نخست وزیر وقت لبنان در زندان بسر می بردند که بعدها بی گناهی آنها اثبات شد.
السفیر نوشت: نظامی یاد شده به ارائه این اطلاعات اکتفا نکرده بلکه جلوی دوستانش به طورعلنی گفته بود که این ساختمان دو طبقه تازه تاسیس بعد از شکست مقاومت لبنان در جنگ ، پذیرای «سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب الله خواهد بود. 
این روزنامه لبنانی به نقل از ژنرال جمیل السید افزود: کار آماده سازی ساختمان قبل از جنگ 33 روزه و حدود 3 ماه به طول انجامید اما با گسترش دامنه جنگ و تغییر کفه ترازو به نفع مقاومت و همزمان درز اخباری راجع به «شعبه اطلاعات» قرار می شود ساختمان تازه تاسیس تغییر کاربری داده و استفاده دیگری از آن شود. 
« وسام الحسن و تیم او تصمیم می گیرند چهار افسر (جمیل السید، مصطفی حمدان، ریمون عازار و علی الحاج) را به این ساختمان منتقل کنند، همزمان شایعاتی در داخل زندان منتشر می شود که این ساختمان در اصل برای اقامت این افسران تدارک دیده شده تا اخبار درز کرده درباره نیت «شعبه اطلاعات» برای اختصاص دادن ساختمان به سید حسن نصرالله را خنثی کند». 
درعمل هم همین اتفاق افتاد، چند روز بعد از پایان جنگ 33 روزه چهار افسر به ساختمان جدید منتقل شدند که بی شباهت به زندان گوانتانامو نبود. 
این زندان هیچ شباهتی به زندان های موجود در لبنان نداشت، نرده های آهنین از هر سو حتی از سقف این زندان را احاطه کرده بود و نظارت امنیتی دقیق تر و بیشتری در آن برقرار بود. 
این زندان امنیتی متشکل از دو بخش تنها پذیرای چهار افسر نبود بلکه برادر زاده «صدام حسین» رئیس جمهوری سابق عراق نیز که به اتهام کمک مالی به تروریست ها بازداشت شده بود، بعدها به این زندان منتقل شد. 
برخی از زندانیان اسلام گرا که تبعیت سعودی داشتند از دیگر افرادی بودند که در این زندان نگهداری می شدند. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.