یک سناتور جمهوری‌خواه با طرح این موضوع که اوباما کنگره را در جریان پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران نگذاشته است خواستار دریافت جزییات بیش‌تر در مورد این اقدام دولت اوباما شد.

 اوباما جزییات پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران را ارائه کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از هیل، کلی آیوت، سناتور جمهوری‌خواه ایالت نیوهمشایر در نامه‌ای به جک لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا خواستار دریافت جزییات بیش‌تر در مورد پرداخت ۴۰۰ میلیون دلاری به ایران و  ابراز نگرانی برخی مقامات وزارت دادگستری شد.

این سناتور جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ بر خلاف ادعاهای اوباما در هفته گذشته انتقال پنهانی ۴۰۰ میلیون دلار باج به ایران در روز آزادی زندانیان آمریکایی از ایران به طور عمدی از کنگره پنهان شده است.

او افزود: دولت حجمی از این پول را به صورت واحدهای پولی دیگر به ایران انتقال داده است تا از اجرای تحریم‌های مالی آمریکا طفره برود.

آیوت آخرین قانونگذار جمهوری‌خواه است که خواستار دریافت جزییات بیش‌تر از دولت اوباما در مورد پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران به عنوان بخشی از توافق پرداخت ۱.۷ میلیارد دلاری بر روی مناقشه قدیمی تسلیحاتی میان ایران و آمریکا شده است.

با وجود آن که دولت اوباما این پرداخت را در ماه ژانویه اعلام کرد جمهوری خواهان با توجیه این که این پرداخت به صورت نقدی و هم‌زمان با آزادی زندانیان آمریکایی پرداخت شده است آن را باج می‌خوانند.

آیوت در نامه خود از او در مورد نقش وزارت خزانه‌داری یا افراد منتسب به آن در پرداخت ۴۰۰ میلیون دلاری به ایران و در مورد سفر احتمالی آن‌ها یا ارتباط با بانک‌های خارجی سوال کرده است.

او هم‌چنین این که آیا دولت اوباما تحریم‌ها را نقض کرده است یا آیا از این پول‌ها می‌توان در حمایت از یک موسسه خاصی استفاده شود را مورد پرسش قرار داده است.

او گفت:‌ آیا وزارت خزانه‌داری نگرانی‌های خود را در این باره اعلام کرده‌اند یا از آن‌ها در مورد نادیده گرفتن اجرای تحریم‌های آمریکا و بین‌المللی درخواست شده است، باعث ایجاد سوالات بیش‌تری می‌شود که دولت باید به مردم و کنگره پاسخ دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.