مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران از ورود ۵۳۰ واحد صنعتی جدید و ۴۳۰ واحد راکد (با انجام حمایت های لازم) در چهار ماه نخست امسال به چرخه تولید کشور خبر داد.

 معاون وزیر صنعت:۵۳۰ واحد صنعتی جدید به چرخه تولید کشور اضافه شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «علی یزدانی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی- سیاسی جمعه تهران، با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال 12 هزار بنگاه راکد و کمتر از ظرفیت تولید و همچنین طرح های با پیشرفت فیزیکی 60 درصد به بهره برداری برسند.
یزدانی با اشاره به فرارسیدن 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک افزود: نامگذاری یک روز از تقویم سالیانه کشور نشانه عزم جدی ارکان نظام، تشکل های مردمی و آحاد جامعه به گسترش فعالیت های صنعتی، معدنی و تجاری در کشور است.
به گفته این مقام مسئول، مقام معظم رهبری در پیام نوروزی، مهمترین انتظار خود از مسئولان را اهتمام به تقویت تولید داخلی عنوان کردند که یکی از راهکارهای تقویت آن، حمایت از صنایع کوچک و متوسط است.
وی خاطرنشان کرد: به صنایع و بنگاه های با کمتر از 10 نفر نیروی کار، بنگاه خرد، با کمتر از 50 نفر اشتغال، بنگاه کوچک و بین 50 تا صد نفر اشتغال، بنگاه متوسط اطلاق می شود.
یزدانی تصریح کرد: امروز بیش از 88 هزار واحد صنعتی کشور از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت دارند که بیش از 84 هزار و 500 واحد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند و همین آمارها موید اهمیت این دسته از صنایع است.
وی با اشاره به تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری، یادآور شد: به این منظور امسال هفت برنامه در سه محور اساسی برای سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی تعریف شده است.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، مشارکت در خروج هفت هزار و 500 واحد راکد و کمتر از ظرفیت از رکود، بهره برداری از دو هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد و ارتقای این شرکت ها با نگاه به صادرات، محورهای اساسی تعریف شده است.
وی ادامه داد: به منظور رقابت پذیری شرکت ها نیز، تشکیل خوشه های صنعتی، آموزش 100 هزار نفر در حوزه های مهارتی، مدیریتی، کارآفرینی و بازاریابی و تشکیل شرکت های مدیریت صادرات در دستور کار سازمان قرار گرفته است.
یزدانی همچنین به تصمیم های اتخاذ شده این سازمان برای حمایت از تولید، کارآفرینی و اشتغال اشاره کرد و گفت: عدم اعمال افزایش قیمت در بیش از 500 شهرک و ناحیه صنعتی، اعمال 50 درصد تخفیف برای حمایت از سرمایه گذاران ایثارگر، جوان، کارآفرین و شرکت های دانش بنیان برای استقرار در این شهرک ها، از جمله این حمایت ها است.
وی اضافه کرد: در صندوق ضمانت از سرمایه گذاری صنایع کوچک برای خرید مواد اولیه، بدون مراجعه به سیستم بانکی، ضمات نامه خرید به منظور حمایت از این صنایع صادر می شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی نیز با تشکیل کلینیک های صنعتی، عارضه یابی واحدهای صنعتی انجام می شود و علاوه بر آن، آموزش های رایگان به همه دانش آموختگان دانشگاهی ارایه می شود.
وی افزود: با توافق انجام شده با بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی(ره) و همچنین سازمان بسیج مهندسان صنعت، مقرر شد در 110 شهرک و ناحیه صنعتی، دفاتری برای اشتغال اعضای جامعه هدف این نهادها در اختیار قرار داده شود.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: در ستاد اقتصاد مقاومتی و در چارچوب تصمیم های حمایت از تولید، مقرر شد تا اعطای تسهیلات جدید بانکی بدون توجه به چک های برگشتی افراد در دستور کار قرار گرفته و پذیرش ضمانت نامه ها و بیمه نامه های صندوق های دولتی انجام شود.
وی ادامه داد: پرداخت بدهی های مالیاتی واحدهای صنعتی به صورت پلکانی و اخذ مالیات سال 94 اصناف بدون اعمال افزایش همانند سال 93 با هماهنگی سازمان امور مالیاتی، دیگر اقدام های انجام شده برای تسهیل فعالیت بنگاه ها و صنایع است.
یزدانی در پایان با تقدیر از اصحاب رسانه در تبلیغ استفاده از کالای ایرانی و ترغیب مردم به استفاده و مصرف آنها و همچنین تشکر از آحاد جامعه از مصرف تولیدات داخلی، ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال 12 هزار بنگاه راکد و کمتر از ظرفیت و همچنین طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در سطح کشور به بهره برداری برسند.
به گزارش ایرنا، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران اعلام کرده بود که تا پایان امسال 160 هزار میلیارد ریال اعتبار به صنایع کوچک و متوسط کشور تخصیص داده می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.