قدس آنلاین: مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ترویج سبک زندگی رضوی در میان زائران و مجاوران امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفته و در این رابطه برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نقش موثری داشته است.

ترویج سبک زندگی رضوی باید در میان زائران و مجاوران امام رضا(ع) در دستور کار قرار گرفته است

عفت شریعتی کوهبنانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، درباره نقش شعرای آئینی در ترویج سیره و فرهنگ رضوی، اظهار کرد: در جریان غدیر خم و زمانی پیامبر اکرم(ص) زمانی که حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین پس از خود در مقام ولایت و امامت برگزیدند تعدادی از شاعران از ایشان اجازه شعرخوانی در این باره را داشتند که نبی مکرم اسلام(ص) این اجازه را دادند و خراسان رضوی و مشهد مقدس مهد شعر و شاعری بوده و این شهر و استان که شعرای آئینی زیادی را به جامعه معرفی کرده می تواند در ترویج فرهنگ رضوی نقشی کلیدی داشته باشد.

وی افزود: دهه کرامت یکی از زمان هایی است که در آن نقش شاعران، ادیبان و هنرمندان عرصه قلم بسیار تعیین کننده است و شعرا با اشعار خود می توانند در بخش های مختلف فرهنگ ولایت را منتقل کنند.

مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سبک زندگی رضوی ابتدا باید در مشهد الرضا(ع) ترویج یابد، خاطرنشان کرد: این شهر مقدس سالانه پذیرای میلیون ها زائر ایرانی و غیرایرانی است و باید در این عرصه پیشگام باشد و در گام نخست این سبک باید در زندگی مجاوران امام رضا(ع) عملیاتی شود و سپس در میان زائران ایشان رواج یابد.

شریعتی کوهبنانی ادامه داد: موضوع ترویج سبک زندگی رضوی در میان زائران امام رضا(ع) هم در دستتور کار قرار گرفته و در این رابطه برنامه های متعددی در حال اجرا است که یکی از آنها جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است، جشنواره ای که در سال اول در شهر مشهد برگزار شد، اما در سال های بعد شاهد گسترش آن در ابعاد ملی و بین المللی بودیم و این جشنواره باعنوان جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی بیان کرد: همه ساله شاهد استقبال پرشور شرکت کنندگانی از کشورهای مختلف در این جشنواره هستیم و این حضور پررنگ برترین فرصت برای معرفی اسلام واقعی و مذهب تشیع است و باید زیبایی های اسلام حقیقی را که همراه با صلح و دوستی بوده را دربرابر اسلام خشن و دروغینی که توسط گروه های تکفیری مانند داعش در حال معرفی شدن است نشان دهیم.

شریعتی کوهبنانی گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) که در ابعاد و بخش های مختلف برگزار می شود فرصتی مناسب و ویژه برای معرفی اسلام حقیقی است.

مشاور عالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه باید در رویداد بزرگ مشهد 2017 معرفی هرچه بهتری از فرهنگ رضوی داشته باشیم، بیان کرد: رسانه ها در رابطه با موضوع مشهد 2017 فعالیت خود را افزون کنند، فرصت ویژه ای که ممکن است تکرار شدنی نباشد و در این باره تمامی دستگاه ها اعم از دولت، مجلس، آستان قدس رضوی و غیره در تلاش هستند تا فرهنگ رضوی را به خوبی در میان جهانیان معرفی کنند.

شریعتی کوهبنانی گفت: فعالان فرهنگ رضوی باید همچون آئینه ای تمام نما باشند تا فرهنگ رضوی را به شکلی صحیح نشان دهند و ابزار آن در قالب شعر، قلم و عمل و رفتار پسندیده تمامی آحاد جامعه است و در رویداد مشهد 2017 باید اسلام ناب محمدی(ص) و فرهنگ رضوی را به جهانیان معرفی کرده و این دو مهم را بیش از پیش در سطح جهان ترویج داده و گسترش دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.