دبیرکل انجمن محبین اهل بیت رسول(ص) بنگلادش گفت:در سفرهایی که به ایران ومشهد مقدس داشتیم،شاهد توسعه فرهنگی-مذهبی در این کشور بودیم . از طرفی علاقه وارادت مردم ایران به اهل بیت(ع) برای ما آموزنده بود.

ارادت به اهل بیت(ع) را از مردم ایران آموختیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری طرح«زیرسایه خورشید»؛سید نعین الدین احمد با اعلام این مطلب افزود:بعد از این سفر قصد کردیم تا به تاسی از مردمان شما،ارتباط خود را با ائمه اطهار (ع)گسترش دهیم واین فرهنگ را در جامعه مسلمانان بنگلادش نیز توسعه ببخشیم.

وی در ادامه از اعضای این کاروان و مردم ایران خواست تا اگر سفری به مشهد داشتند،نایب الزیاره ایشان نیز باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مرویان حسینی ،مبلغ کاروان «زیرسایه خورشید»نیز در سخنانی به تشریح شرایط فعلی جهان اسلام ونوعمواجهه با دوستان و دشمنان اهل بیت(ع) پرداخت و گفت:توسعه وتنیین مفاهیم اسلام ناب یک ضرورت مهم است تا دشمنان فرصت دست اندازی به این مبانی و دگرگون جلوه دادن آنرا پیدا نکنند.

وی در ادامه با استناد به منابع اهل سنت،در اهمیت زیارت وشناخت وعمل به معارف قرآن واهل بیت(ع) مطالبی را عنوان کرد. از شخصیت ها و بزرگان اهل سنت خواست نسبت به ایام الله میلاد وشهادت اهل بیت(ع) فعال تر باشند وبا دعوت عموم مردم،عزاداری ها و جشن های اهل بیت را با شکوهی ویژه برگزار کنند و این گونه مراسم که در گذشته ودر دو قرن پیش در بنگلادش میان اهل سنت عمومیت داشته وبه مرور وبا توطئه دشمنان اهل بیت کمرنگ شده است را احیا و تقویت کنند.

در پایان این دیدار،بزرگان انجمن با خضوع و احترامی مثال زدنی پرچم متبرک رضوی تبرک جویی کردند وسپس هدایای فرهنگی آستان مقدس حضرت رضا(ع) در میان جمع حاضر توزیع گردید.

این گزارش حاکیست؛انجمن محبین اهل بیت رسول (ص) متشکل از بزرگان اهل سنت در 64 شهر اصلی بنگلادش است که با هدف تقویت مراسم ومعارف اهل بیت(ع) واحیای بعضی مراسمات مذهبی بنا به پیشنهاد وپیگیری نماینده قبلی رهبر انقلای در بنگلادش تشکیل شده است.

در ادامه کاروان زیرسایه خورشید،در نماز جمعه شهر داکا (پایتخت بنگلادش) حضور یافت.شرکت در جلسات با فعالان فرهنگی و سخنرانی و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این روز کاروان فرهنگی-تبلیغی رضوی بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.