منابع فلسطینی گزارش دادند که گروهی از شهرک نشینان صهیونیست از صبح امروز یکشنبه یورش به مسجد الاقصی از سمت باب المغاربه را آغاز کرده اند.

یورش گسترده صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی/ الخطیب: هرگز مسجدالاقصی را تنها نمی‌گذاریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، تعدادی از افسران رژیم اشغالگر و گروهی از نیروهای ویژه در صحن های مسجد الاقصی مستقر شده اند تا امنیت صهیونیست ها در حین یورش به این مسجد به مناسبت آنچه سالروز «تخریب معبد کذایی» خوانده شده، حفظ نمایند.
بر اساس این گزارش، از ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست یورش به مسجد الاقصی از سمت باب المغاربه را آغاز کرده اند.
نیروهای اشغالگر اسرائیل نیز به طور گسترده در قدس اشغالی و اطراف مسجد الاقصی مستقر شده اند و از سوی دیگر شخصیت های دینی و ملی در قدس اشغالی و داخل فلسطین نیز طی فراخوانی خواستار مقابله با یورش ها و تجاوزات صهیونیست ها به مسجد الاقصی شدند.
تعدادی از سازمان های صهیونیستی طی فراخوانی در سایت های اجتماعی شهرک نشینان صهیونیست را به یورش گسترده به مسجد الاقصی به مناسبت آنچه «روز عزای یهودیان» و «تخریب معبد کذایی» خوانده شده، دعوت کردند.
در همین رابطه مرکز اطلاع رسانی امور قدس و مسجد الاقصی در گزارشی اعلام کرد که از آغاز سال جاری تاکنون دست کم 9 هزار شهرک نشین و نظامی صهیونیست که بیشتر آن ها از اعضای گروهک ها و سازمان های تندرو یهودی بوده اند، اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرده اند.
این مرکز در گزارش خود آورده است که دست کم 9 هزار صهیونیست طی سال جاری وارد مسجد الاقصی شده اند که 7 هزار و 183 نفر از آن ها شهرک نشین بوده، 482 نفر از عناصر سازمان اطلاعات صهیونیستی و 241 نفر هم نظامی و غیره بوده اند. علاوه بر این شماری از اعضای سازمان میراث باستانی رژیم صهیونیستی نیز بارها اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرده اند.
بر پایه این گزارش، در ماه آوریل 1908 صهیونیست و در ماه ژوئن نیز 1335 نفر اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرده اند و روز 12 جولای با 313 نفر و پنجم ژوئن با 307 نفر، بیشترین تعرض به مسجد الاقصی در یک روز صورت گرفته است.
این گزارش می افزاید که شمار صهیونیست هایی که وارد مسجد الاقصی شده اند بر حسب مناسبت های دینی و یهودی و ... متفاوت بوده است و در جریان ایام اعیاد یهودی یا دیگر مناسبت های دینی به مراتب شمار بیشتری از صهیونیست ها وارد مسجد الاقصی شده اند.
این مرکز تاکید کرد که بر اساس اطلاعات جمع آوری شده، در ماه ژانویه 464 صهیونیست، در ماه فوریه 1149 نفر، ماه مارس 1272 نفر، ماه آوریل 1908 نفر، ماه می 978 نفر، ماه ژوئن 1335 نفر، ماه جولای 1077 نفر و ماه اوت 777 نفر اقدام به هتک حرمت مسجد الاقصی کرده اند.

الخطیب: هرگز مسجد الاقصی را تنها نمی گذاریم

شیخ کمال الخطیب نایب رئیس جنبش اسلامی در اراضی اشغالی خواستار حمایت از مسجد الاقصی در برابر یورش مکرر صهیونیست ها به این مسجد مقدس شد.
وی شب گذشته طی سخنانی تصریح کرد که با وجود اقدامات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان برای تبعید فلسطینیان از مسجد الاقصی، به هر قیمتی شده هرگز اجازه نمی دهیم که این مسجد مقدس از سوی صهیونیست ها هدف تعرض قرار گیرد.
وی گفت که فلسطینیان افتخار دفاع از شهر مقدس و مسجد الاقصی را دارند و به این دفاع خود ادامه خواهند داد حتی اگر تنها یک کودک در آن باقی بماند اما مسجد الاقصی هرگز معبد نخواهد شد و ما از تشکیلات خودگردان فلسطین می خواهیم که به شهروندان ساکن کرانه باختری اجازه آزادی تحرک برای حمایت از مسجد الاقصی را بدهد.
در همین رابطه عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که تلاش گروهک های تندروی یهودی برای تعرض دسته جمعی به مسجد مبارک الاقصی در سالروز آنچه که تخریب "معبد کذایی" خوانده می شود در حقیقت ادامه تلاش نافرجام اسرائیل در زمینه تقسیم این مسجد است.
عزت الرشق با اشاره به یورش های مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی، رژیم صهیونیستی را مسئول این تعرضات خواند، زیرا این تجاوزات با تبانی و هماهنگی و حمایت کامل مقامات دولت اسرائیل صورت می گیرد.
وی خاطرنشان کرد که ملت فلسطین هرگز در قبال تعرضات صهیونیست ها به مسجد الاقصی بی تفاوت نخواهد ماند، بلکه از آن پاسداری خواهد کرد.
وی از تمامی فلسطینیان خواست تا همواره حضور سبز خود را در قبله گاه نخست مسلمانان به نمایش بگذارند و به مقابله با شهرک نشینان و نظامیان اسرائیلی برخیزند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.