دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما باید امنیت در آسمان ایران را نشان بدهیم. ما ازنظر امنیت و ثبات می‌توانیم قطب پروازهای منطقه باشیم.

محسن رضایی: ما ازنظر امنیت و ثبات می‌توانیم قطب پروازهای منطقه باشیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، محسن رضایی ضمن تبریک  سالروز میلاد امام رضا (ع) گفت: به برکت حضور این امام عزیز ملت ما بارها از حوادث سنگین نجات پیداکرده است افتخار می‌کنیم که امام رضا (ع) به کشور ما آمدند و در خانه‌ی ما مأوا گزیدند. این میلاد را به فرزند برومندش حضرت ولیعصر عج و نایبش تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: صنعت هوایی کشور و شبکه فرودگاهی و ناوبری ، یکی از کانون‌های توسعه اقتصادی است. هم خودش درآمدزایی بالایی دارد همان‌طور که در کشورهای همسایه‌مان می‌بینیم و هم چون بخش مهمی از حمل‌ونقل کشور از طریق هوایی انجام می‌دهند روی بخش‌های دیگر اقتصاد اثرگذار هستند. اثر مستقیم و غیرمستقیم دارد در جدول هزینه فایده اقتصادی کشور و متأسفانه ما تا این نقش بزرگ فاصله زیادی داریم.

رضایی افزود: ایران ازنظر ژئواکونومیک آسمان مهمی در بین شرق و غرب جهان دارد و ازنظر فضای کنترلی و فضای نشست و درخواست می‌تواند قطب منطقه باشد و یک نقطه بسیار پر رفت‌وآمد تبدیل بشود. امنیت ما هم مهم است. به‌عنوان‌ مثال در دو دهه اخیر از ثبات ترکیه تعریف می‌شد اما وقوع کودتای اخیر، آسمان این کشور را ناامن کرد و پانزده ساعت به‌صورت مستقیم و چند روز به‌صورت غیرمستقیم، هرلحظه احتمال پرواز جنگنده‌های کودتاچیان را می‌شد پیش‌بینی کرد. همچنین فضای عربستان، سوریه، عراق، اوکراین و افغانستان و حتی سایر کشورهای منطقه به‌صورت زنجیره‌ای ناامن شده‌اند. ما باید این امنیت در آسمان ایران را باید نشان بدهیم. ما ازنظر امنیت و ثبات می‌توانیم قطب پروازهای منطقه باشیم. حضور ما در منطقه و نقطه‌ی جغرافیایی ما، نیاز به توسعه فرودگاهی را نشان می‌دهد و باید این موضوع را محقق کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.