شینهوا اعلام کرد نیروهای کرد عراقی ۹ روستا را در شمال شرق موصل آزاد کرده اند.

نیروهای کرد ۹ روستا را در شمال شرق موصل آزاد کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ؛ یک منبع امنیتی کرد اعلام کرد نیروهای امنیتی کرد عراقی 9 روستا را در شمال شرق موصل، که در کنترل گروه داعش قرار دارد، آزاد کردند.
این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری شین‌هوا گفت پس از گلوله باران سنگین توپخانه و حملات هوایی تحت رهبری آمریکا به مواضع داعش، نیروهای کرد که به پیشمرگه معروف هستند، حمله ای را هنگام سحر به روستاها در شمال شرق موصل، حدود 400 کیلومتری شمال بغداد، آغاز کردند.
این منبع افزود این افراط گرایان با گلوله های خمپاره و تیربار به این حمله پاسخ دادند و از بمب های کنار جاده ای و خودروهای بمب گذاری شده استفاده کردند.
با این حال، به رغم ادامه درگیری ها در اطراف روستاهای دیگر، جنگجویان کرد با خودروهای زرهی خود موفق شدند دست‌کم وارد 9 روستا شوند.
این منبع گفت این درگیری ها تاکنون به کشته شدن 47 عضو گروه داعش و دست‌کم سه عضو پیشمرگه و زخمی شدن 15 نفر دیگر منجر شده است.
در بحبوحه تهاجم برای آزادسازی شهر موصل، ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه اکنون در حال نبرد برای باز پس گرفتن مواضع در اطراف این شهر هستند.
موصل که دومین شهر بزرگ در عراق است، از ژوئن 2014 میلادی تحت کنترل گروه داعش بوده است؛ زمانی که نیروهای دولتی عراق سلاح های خود را به زمین گذاشتند و گریختند. این به اعضای داعش فرصت داد کنترل بخش هایی از مناطق شمالی و غربی عراق را به دست گیرند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.