معاون سازمان ميراث فرهنگي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با اشاره به اهميت خراسان و جايگاه تاريخي اين سرزمين گفت: خراسان سرزمين بسيار بزرگ و تاريخي است كه از اهميت بسيار بالايي در حوزه تاريخ و ميراث فرهنگي برخوردار است و نقش بي بديلي در ميراث فرهنگي دارد.

خراسان از اهميت بسيار بالايي در حوزه تاريخ و ميراث فرهنگي برخوردار است
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، معاون سازمان ميراث فرهنگي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در سفر به استان خراسان ضوي از مجموعه فرهنگي – تاريخي نادري بازديد و از نزديك در جريان آخرين وضعيت مرمت مجسمه نادر قرار گرفت.
محمدحسن طالبیان هم چنين از مجموعه هتل تاريخي پارس در مشهد و باغ خوني و روستاي تاريخي كنگ بازديد به عمل آورد.
طالبيان در بازديد از روستاي تاريخي كنگ گفت: اين روستا يكي از مظاهر زيباي طبيعت و يك مقصد مهم گردشگري در استان خراسان رضوي است كه بافت تاريخي و طبيعت زيباي آن بايد حفظ شود.
وي افزود: روستاها به عنوان تفرجگاه و تنفسگاه و ريه هاي هر منطقه از اهميت خاصي برخوردار است و دراين ميان روستاي تاريخي كنگ از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و زيبايي خيره كننده اي دارد كه در كنار بافت تاريخي به عنوان يك مقص مهم گردشگري در استان مطرح است.
معاون سازمان ميراث فرهنگي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور در اين بازديد ها با اشاره به اهميت خراسان و جايگاه تاريخي اين سرزمين گفت: خراسان سرزمين بسيار بزرگ و تاريخي است كه از اهميت بسيار بالايي در حوزه تاريخ و ميراث فرهنگي برخوردار است و نقش بي بديلي در ميراث فرهنگي دارد.
وي هم چنين در ادامه سفر خود به استان خراسان رضوي به شهرستان فريمان نيز سفر كرد و از نزديك از محوطه تاریخی سنگ بست فریمان بازديد و در اين بازديد گفت: اين مجموعه بزرگ تاريخي به یک سایت مهم گردشگری تاریخی تبدیل می شود.
معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: ما برای داشتن اقتصادی پویا و بومی باید به سایر پتانسیل های کشور روی بیاوریم که استفاده از ظرفیت های تاریخی و گردشگری می تواند بار مهمی از اقتصاد مقاومتی را بدوش بکشد.
طالبيان فریمان را از لحاظ داشته های فرهنگی تاریخی و مواهبت طبیعی گردشگری مهم ارزیابی کرد و افزود: این شهرستان با آب و هوای مطبوع و کم نظیر در جوار مشهد مقدس باید به یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شود.
طالبیان در خصوص محوطه تاریخی سنگ بست گفت: برای این سایت باستانی برنامه های زیادی را پیش بینی کرده ایم و خوشبختانه با اقداماتی خوبی که طی یکی دوسال گذشته در محل محوطه انجام شده هم اکنون این اثر تاریخی به زیرساختهای گردشگری تجهیز شده و ما تلاش می کنیم داشته های فرهنگی – تاریخی محوطه را نیز در آینده از دل خاک بیرون بیاوریم.
وي گفت: اگر این اتفاق بیفتد باعنایت به اینکه ابنیه موجود در محوطه نیز از لحاظ سبک معماری، مهندسی و قدمت در کشور سرآمد است، کل محوطه 14 هکتاری سنگ بست و رباط تاریخی مجاور آن(رباط سنگ بست)می تواند به عنوان یک گزینه مهم جهت ثبت در فهرست آثار جهانی مطرح شود.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: در تلاشیم با همت همکاران خود و همراهی مسئولین شهرستان محوطه سنگ بست را به یک سایت مهم گردشگری تاریخی تبدیل کنیم که این اتفاق در حال وقوع است.
وی در ادامه سفر خود پس از بازدید از سد تاریخی فریمان افزود: من به آینده گردشگری فریمان بسیار امیدوارشدم و سد تاریخی فریمان نشان داد که جایگاه گردشگری این شهرستان مهم است.
شایان ذکر است همزمان با حضور معاون میراث فرهنگی کشور، کار مرمت تزئینات مقبره ارسلان جذب نیز کلید خورده و از اولین تصاویر این اثر تاریخی که در 100 سال پیش گرفته شده و هم اکنون به صورت تابلو درآمده نیز رونمایی شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.