قدس آنلاین: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با اشاره به تأثیر فراوان مطالعه مفید در شکل‌گیری درست راه و روش زندگی گفت: مطالعه و آشنایی با سیره ائمه اطهار(ع) می تواند چراغ راه زندگی سعادتمند افراد جامعه در کلیه مراحل باشد.

مطالعه زندگی و سیره امامان، بهترین الگو برای سبک زندگی است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، علی محمد جهانی در مراسم اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: از بین 48 هزار کودک شرکت کننده دربخش نقاشی ششمین جشنواره رضوی، بیش از 3 هزار کودک از خراسان شمالی بوده‌اند که شایسته تقدیر هستند .

وی بااشاره به اینکه در خراسان شمالی بیش از 7 برابر میانگین شرکت کنندگان کشوری دربخش نقاشی حضور داشته است، افزود: از مجموع 235هزارنفر شرکت کننده در سطح کشور در بخش کتابخوانی این جشنواره، بیش از 20هزار نفر از خراسان شمالی بوده اند که 5/8 درصد کل شرکت‌کنندگان کشور را تشکیل می دهند و این در حالی است که جمعیت استان ما کمی بیش از یک درصد کل کشور است.

وی گفت: توسعه بخش کودک و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه درسنین کودکی، تا حدود زیادی کارها رابرای آینده آسان می کند و زمینه پیشرفت و توسعه پایدار را فراهم می سازد.
جهانی با اشاره به اینکه در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، این استان پایلوت اجرای طرح سبک زندگی و به عنوان دبیرخانه آن انتخاب شده است، گفت: برای رسیدن به سبک زندگی مناسب، کافی است زندگی وسیره امامان را مطالعه کنیم.

رئیس عقیدتی تیپ 130 ارتش شهید دلجویان نیز در آیین گفت: در کشوری که ولی نعمتش امام رضا(ع) است ناهنجاری و بداخلاقی‌های اجتماعی پذیرفتنی نیست.
حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه باسبک زندگی امام رضا(ع) فاصله زیادی داریم ولازم است معرفتمان را افرایش دهیم افزود: یکی از راه‌های رسیدن به این معرفت مطالعه سیره امامان است که در جامعه باید نهادینه شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم  از  92 نفر از برگزیدگان کشوری و استانی با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره به همراه جوایز نقدی تجلیل شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.