در ادامه جنجال‌ها در آمریکا بر سر «انتقال ۴۰۰ میلیون دلار پول نقد به ایران»، یک عضو جمهوریخواه کنگره از طرحش برای ارسال نامه به دولت برای توضیح در این خصوص خبر داده است.

نامه عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا به دولت درباره انتقال پول به ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، جنجال مخالفان دولت دموکرات آمریکا بر سر انتقال 400 میلیون دلار پول نقد به ایران ادامه دارد.

پایگاه خبری «هیل» گزارش داد: «مایک پمپئو عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در حال فشار بر دولت باراک اوباما برای دادن پاسخ درباره موضوع انتقال 400 میلیون دلار پول نقد به ایران است».

این پایگاه که بیشتر اخبار مربوط به کنگره آمریکا را دنبال و رصد می‌کند، نوشته است: «پمپئو در حال برنامه‌ریزی برای ارسال نامه به وزارت خزانه‌داری در روز دوشنبه(امروز) در ارتباط با یک سری سوالات در خصوص این است که آیا در ماجرای انتقال پول به ایران، قانون نقض شده یا نه».

این قانونگذار آمریکایی که منتقد سرسخت برجام هم هست، اظهارنظرهای دولت باراک اوباما در خصوص انتقال پول به ایران را رد کرده؛ اظهارنظرهایی که در آن تاکید شده این پول بخشی از پول مسدود شده ایران و برای حل و فصل یک دعوای حقوقی مربوط به اموال ایران قبل از انقلاب بوده است.

پمپئو گفته است: «در خصوص انتقال دارایی‌های آمریکا به ایران، ممنوعیت وجود دارد و این ممنوعیت شامل انتقال غیرمستقیم دارایی‌ها هم می‌شود. حال می‌بینیم که رئیس‌جمهور تایید کرده که دارایی‌های آمریکا به ایران منتقل شده است».

او افزود: «من در تلاش هستم تا بفهمم چه کسی این کار را کرده و چه کسی اجازه این کار را داده است؟ آیا معافیتی قائل شده است؟ آیا رئیس‌جمهور این معافیت را امضا کرده است؟ آیا کشورهای دیگری هم در این قضیه دخیل بوده و مشارکت داشتند؟».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.