حجت‌الاسلام ماندگاری گفت: برای کسب شفاعت ائمه معصومین(ع) باید در حیا و عفت، خوش‌اخلاقی، کار کردن، احسان و نیکوکاری نسبت به فقرا و مستمندان خود را شبیه آنان کنیم.

شباهت به ائمه معصومین عاملی برای شفاعت آنان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری خطیب مشهور شامگاه یک‌شنبه در مراسم اختتامیه بزرگداشت دهه کرامت که در آستان مقدس امامزاده صالح برگزار شد، گفت: همه ما در روز قیامت به شفاعت ائمه معصومین(ع) نیاز داریم در این راستا هرچه شباهت ما به آنها بیشتر باشد شفاعت بیشتری را کسب خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه شباهت به ائمه معصومین(ع) اصل مهمی برای شفاعت آنان نسبت به ما در روز قیامت است، اظهار داشت: خداوند درآیه 64 سوره نساء خطاب به پیامبر خود می‌فرماید: ای پیامبر هر کس در راه تو باشد او را شفاعت کنی قبول می‌کنم و در آیه 80 سوره می‌فرماید: ای پیامبر اگر برای برخی روز 70 مرتبه هم شفاعت کنی نخواهم پذیرفت چراکه آنان منافق، مشرک و کافر هستند، این آیات نشان می‌دهد که شباهت اصل مهمی برای شفاعت است.

این خطیب مشهور با اشاره به 5 مورد در شباهت شیعیان به ائمه معصومین(ع) عنوان کرد: حیا و عفت نخستین اصل برای شباهت ما به ائمه معصومین(ع) است چراکه اهل‌بیت(ع) همه حیا و عفت بودند، بنابراین امروز ما باید توجه کنیم که حیا، عفت، پوشش و ارتباطات زنان و مردان ما تا چه میزان به شبیه ائمه معصومین(ع) است.

حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه احسان و نیکوکاری نسبت به فقرا و مستمندان اصل دیگری در شباهت به اهل‌بیت(ع) است، بیان داشت: هر کس گرهی از مومنی باز کند خداوند روز قیامت از او دستگیری خواهد کرد، اهل‌بیت(ع) خاندان کرم بودند بنابراین شیعیان او نیز باید چنین باشند.

وی با اشاره به یکی دیگر از خصیصه‌های اهل‌بیت(ع) تحت عنوان خوش‌اخلاقی، ابراز کرد: ائمه معصومین(ع) نه تنها با دوستان بلکه حتی با دشمنان خود نیز با خوش‌اخلاقی رفتار می‌کردند بنابراین هر کس می‌خواهد شفاعت آنان را شامل حال خود کند باید خوش‌اخلاق باشد.

این خطیب مشهور با بیان اینکه فرهنگ کار کردن یکی دیگر از اصول شباهت به ائمه معصومین(ع) است، گفت: یکی از مشکلات امروز کشور ما تنبلی است در حالیکه ائمه معصومین(ع) حتی در سنین بالا نیز کارهای سخت می‌کردند.

حجت‌الاسلام ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: برای شباهت به ائمه معصومین(ع) از روضه امام حسین(ع) غافل نشویم چراکه این مسیر راه نجات بشریت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.