منابع امنیتی عراق از درگیری‌های شدید بین نیروهای امنیتی این کشور و تروریستهای داعشی در ورودی‌های القیاره خبر دادند.

نیروهای عراقی به ۵۰۰ متری مرکز القیاره رسیدند/درگیری‌های شدید در ورودی‌های القیاره

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، عبدالله الجبوری فرمانده عملیات نینوا گفت که نیروهای مشترک عراق، به فاصله 500 متری مرکز ناحیه القیاره واقع در 65 کیلومتری جنوب نینوا رسیده‌اند.

وی افزود که نیروهای مشترک عراق اکثر چاههای نفتی در این مناطق که داعش نفت خام را از آنجا به سرقت می‌برد، به کنترل خود در آورده‌اند.

فرمانده عملیات نینوا در ادامه گفت: ما در یورش به مرکز القیاره عجله‌ای نداریم.

جبوری افزود: نیروهای مشترک عراق طی روزهای گذشته 6 روستا در اطراف القیاره را از لوث تروریستهای داعشی پاکسازی کرده‌اند و ما موفق شده‌ایم شمار زیادی از داعشی‌ها را به هلاکت برسانیم.

وی تاکید کرد که داعش توان مقابله با نیروهای ما در اطراف القیاره را ندارد و ما تلاش می‌کنیم که طی ساعات آینده، آزادسازی القیاره را اعلام کنیم.

الجبوری گفت که چاههای نفتی القیاره در کنترل نیروهای ما است و داعش دهها تن از عناصر خود را به نبرد القیاره اعزام کرده است، زیرا نفت همان چیزی است که داعش به دنبال آن است.

یک منبع امنیتی در استان نینوا روز دوشنبه گفت که نیروهای مشترک عراق سه روستا در جنوب استان نینوا را از تروریستهای داعشی پاکسازی کرده‌اند و هم اکنون درگیری‌های شدیدی در ورودی‌های ناحیه القیاره در جریان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.