وزیر دفاع آمریکا بازپس گیری شهر استراتژیک منبج،در شمال سوریه را به عنوان نقطه عطف مهمی در کمپین ضد داعش تحسین کرد.

کارتر: آزادی منبج حمله به رقه را تسهیل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزماینر، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در بیانیه منتشر شده توسط پنتاگون گفت: می‌خواهم به مردم منبج، شورای نظامی منبج و نیروهای دموکراتیک سوریه به خاطر موفقیتشان در آزادسازی شهر منبج از دست تروریست‌های داعش تبریک بگویم.

منبج یکی از شهرهای استراتژیک شمال سوریه است که از سال 2014 میلادی تحت اشغال داعش بود و بازپس گیری آن یکی از خطوط پشتیبانی اصلی داعش برای قاچاق شبه‌نظامیان خود و تدارکات از ترکیه را قطع می‌کند.
کارتر گفت: شهر منبج یکی از گذرگاه‌های کلیدی برای شبه نظامیان داعشی که به سوریه و عراق می‌روند و عاملان خارجی‌اش که حملاتی علیه متحدان، شرکا و سرزمین ما را ترتیب می‌دهند، محسوب می‌شود.
در این بیانیه آمده است، شهر منبج هفته‌ها توسط نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا محاصره شده بود و آزادی آن به عنوان اقدامی مهم در تسهیل یک حمله به رقه که مرکز داعش در سوریه محسوب می‌شود، به شمار می‌آید.
کارتر افزود: موفقیت حاصل شده در شهر منبج به تقویت انزوای روز افزون داعش نیز کمک خواهد کرد و ما را قادر می سازد تا به هدف بعدی کمپین خود در سوریه یعنی فروپاشی سلطه داعش بر رقه برسیم.
کارتر همچنین از ترکیه که یکی از متحدان ناتو و ائتلاف ضد داعش است به خاطر حمایت از این عملیات حیاتی تشکر کرد.
این در حالی است که روابط میان آمریکا و ترکیه به خاطر درخواست آنکارا برای استرداد فتح الله گولن، مبلغ اسلامی مستقر در پنسیلوانیا که به رهبری کودتای نافرجام ترکیه متهم شده، خدشه دار شده است.
کارتر همچنین از اعضای ائتلاف ضد داعش خواست تا در بازسازی منبج کمک کنند.
وی گفت: اکنون کار دشوار بازسازی جوامع و منازل ساکنین منبج آغاز می‌شود و من از تمامی شرکایمان در ائتلاف می‌خواهم تا در این وظیفه به آنها کمک کنند و ائتلاف ضد داعش با همکاری نیروهای محلی توانا و با انگیزه به شکست داعش ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.