قدس ‌آنلاین- بیرجند: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبیگفت: پروژه کارخانه کک طبس با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه با تامین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد سرمایه نیز که مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی را دارد باید ظرف سه تا چهار ماه آینده وارد چرخه تولید شود.

پروژه کارخانه کک طبس برای ۱۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، داوود شهرکی  در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دولت برای حل مشکلات واحدهای صنعتی طرحهایی را آغاز کرده است اظهار داشت: کمک تسهیلاتی برای راه‌اندازی واحدهای دارای 60 درصد پیشرفت فیزیکی یکی دیگر از برنامه‌های دولت در راستای اقتصاد مقاومتی بوده که تاکنون توانسته‌ایم 10 واحد را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در بخش معدن استان افزود: از سال گذشته کارشناسایی مواد معدنی استان به صورت سیستماتیک توسط ژئوفیزیک هوایی، اکتشافات ماهواره‌ای آغاز شده است و اقدامات خوبی در این بخش انجام شده است.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت وضعیت استان چندان مناسب نبوده و جزو 10 استان آخر کشور هستیم بیان کرد:  تلاش بر این است که با تبدیل مواد معدنی به محصولات قابل استفاده صنعت استان را رشد دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 20 شهرک و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد گفت: تقریبا در تمامی شهرستانهای استان امکانات و زیرساختها برای صنعت وجود دارد.

شهرکی با بیان اینکه در بخش رونق تولید نیز باید هفت هزار و 500 واحد در سطح کشور به مرحله تولید برسد اظهار داشت: هدف‌گذاری استان نیز 300 واحد بوده که این وظیفه در قالب طرحهای اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

وی تعیین تکلیف شش طرح بزرگ صنعتی در سطح کشور را یکی دیگر از وظایف وزارت در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در این راستا سه طرح بزرگ صنعتی استان از جمله سیمان باقران، فولاد قاین و کک طبس باید تعیین تکلیف شود که مصوبه آخرین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی را نیز گرفته است.

شهرکی با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه سیمان باقران گفت: این کارخانه برای راه‌اندازی اولیه به 20 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد و امیدواریم با تامین آخرین نقدینگی دو ماه بعد از دریافت تسهیلات به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: این کارخانه با 400 میلیارد تومان سرمایه و ایجاد اشتغال 300 نفر یکی از طرحهای بزرگ صنعتی استان است.

شهرکی همچنین از سرمایه‌گذاری 800 میلیارد تومانی و ایجاد 500 نفر اشتغال در پروژه فولاد قاین خبر داد و گفت: مشکلات این کارخانه نیز تقریبا حل شده و عملیات اجرایی برای تکمیل نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 300 نفر در این کارخانه در بحثهای احداث و تکمیل مشغول به‌کار هستند بیان داشت: طبق قولهای مسئولان کارخانه این واحد تا اسفند ماه تکمیل شده و در حالت خوشبینانه امیدواریم تا فروردین یا اردیبهشت ماه سال آینده این واحد نیز وارد چرخه تولید شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی همچنین به پروژه کارخانه کک طبس اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز با 400 میلیارد تومان سرمایه با تامین 20 تا 30 میلیارد سرمایه نیز که مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی را دارد باید ظرف سه تا چهار ماه آینده وارد چرخه تولید شود.

شهرکی گفت: در مجموع در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی مکلف هستیم یک هزار و 200 نفر اشتغال و سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی در این سه پروژه بزرگ را تعیین تکلیف کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵۶۰ واحد صنعتی دارای پروانه در استان وجود دارد گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد این واحدهای تولیدی برای تأمین هزینه‌های جاری مشکل دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.