رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: سنگ‌های قیمتی یکی از مزیت‌های برتر اقتصادی در خراسان رضوی است.

سنگ‌های قیمتی مزیت برتر اقتصاد خراسان رضوی است
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رضا حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هم اکنون اقدامات زیادی در حوزه برندینگ سنگ‌های قیمتی انجام نشده در حالیکه می‌توان در این حوزه ورود جدی داشته و از ظرفیت‌های آنها استفاده کرد.
وی با تأکید بر اینکه اقتصاد در کشور ما نیاز به یک خون تازه دارد، بیان کرد: سنگ‌های قیمتی می‌تواند این خون تازه را وارد اقتصاد خراسان رضوی کرده و برای آن ارزآوری داشته باشد.
رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی ادامه داد: باید در تولید این محصولات حتما نگاه صادرات محور داشت و با توجه به اینکه آنها دارای ارزش بالایی هستند امکان اینکه 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند؛ نداشته و این موضوع سبب آسیب رساندن به این حوزه می‌شود.
حمیدی با اشاره به مشکلاتی که برای صنعت طلا و جواهر در خراسان رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد این هستیم که بخش زیادی از سنگ‌های قیمتی موجود در بازار از کیفیت مناسبی به لحاظ فرآوری برخوردار نیستند و باید برای این موضوع ساز و کارهای ارتقایی در نظر گرفته شود.
وی در ارتباط با نیازهای صنعت سنگ‌های قیمتی برای توسعه، بیان کرد: نخستین موضوعی که در این بخش وجود دارد ورود ماشین آلات جدید و تجهیرات مدرن برای کارگاه‌ها بوده و پس از آن باید نیروی انسانی را نیز متناسب با این بخش تربیت کرد.
رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی ادامه داد: همچنین دولت باید در وضعیت کنونی اقتصاد از صنایع نوپا حمایت کرده و برای آنها تخفیفاتی در نظر بگیرد تا بتوانند فعالیت خود را توسعه داده و بر مبنای آن برای توسعه موضوعات اقتصادی از جمله بیکاری وارد عمل شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.