قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌ جمهوری از دو برابر شدن مصرف موادمخدر از سال ۸۶ تا ۹۰ بین زنان ایرانی خبر داد.

۲ برابر شدن مصرف موادمخدر در بین زنان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، عارف وهاب‌زاده ظهر امروز در همابش آموزشی آشنایی با سوء مصرف مواد نیروزا و داروهای لاغری ویژه مدیران زن باشگاه‌های ورزشی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: امروز شاهد شیب تند افزایش شیوع مصرف مواد مخذر بین زنان ایرانی هستیم.

وی با بیان اینکه فعلا آمار تازه‌تری از سال 90 تا امروز در دست نداریم و شیوع شناسی جدیدی انجام نیافته است، گفت: سال 90 درصد مصرف مواد مخدر بین‌مردان 90.7 و بین زنان 9.3 بوده است.

وی از مواد مخدر به عنوان اولین بحران موجود در کشور نام برده و افزود: 250 میلیون نفر از افراد 15 تا 65 ساله در سراسر دنیا حداقل یک بار تجربه مصرف مخدر را داشته‌اند چراکه سرعت شیوع مواد مخدر در دنیا بسیار خلاق‌تر و پویاتر از ما در حال فعالیت است در حالی که ما در قواعد و بروکراسی‌های خود مانده‌ایم.

این مقام مسؤول تصریح کرد: متاسفانه وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش در زمینه پیشگیری از اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان کار چشمگیری انجام نداده‌اند و در حوزه فضای مجازی هیچ‌گونه اقدامی نشده است.

وهاب‌زاده از تدوین سند جامع پیشگیری از اعتیاد در سال 90 خبر داد و ادامه داد: یکی از دستگاه‌های مهم و موثر در این سند، اداره کل ورزش و جوانان است.

وی با اشاره به اینکه طی تحقیقات انجام یافته در سال 90 ، چهار عامل اصلی را به عنوان عوامل منجر به اعتیاد در بین جوانان عنوان کرد و گفت: کسب لذت، کنجکاوی، تفریح، مشکلات روحی و افسردگی موارد تاثیرگذار در این زمینه را شامل می‌شوند.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصرف داروهای لاغری در بین زنان و تاثیر آن در اعتیاد، اظهار داشت: یکی از علل شیوع اعتیاد بین زنان، عدم آگاهی زنان نسبت به دارو و موادی است که در خیلی از مراکز به آنها پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از آرایشگاه‌های زنانه تهران تبدیل به داروخانه‌هایی شده است که کالاهایی تحت عنوان لاغری و شفاف شدن پوست و...را عرضه می‌کنند.

وهاب‌زاده با تاکید به اینکه ما از شیشه به عنوان «سرطان اعتیاد» نام می‌بریم، گفت: 30 تا 40 درصد از معتادین به شیشه دچار عوارضی چون هذیان و توهم می‌شوند که منجر به قتل‌ها فجیع و سایر حوادث می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌ جمهوری با اشاره به بیشترین نوع ماده مخدر مصرف شده در بین زنان ایرانی، تصریح کرد: ماده مخدر تریاک و شیشه بیشترین این موارد را شامل می‌شود که البته این آمار فعلا به طور مستند نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.