قدس ‌آنلاین - بیرجند: استاندار خراسان جنوبی با انتقاد از برخی از طرحهای شهری و مصوبات کمیسیون ماده ۵ گفت: تعیین کاربری برخی از طرحها برای مردم مشکلاتی به وجود آورده است که باید در جهت رفع نواقص احتمالی تلاش شود.

رفع نواقص احتمالی درتعیین کاربری برخی طرح ها تلاش شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سیدعلی اکبر پرویزی در جلسه کمیسیون ماده 5  استان اظهار داشت: طرحهای ورودی به شوراها و شهرداری ها قبل از نهایی شدن بررسی کامل شود و دفاتر شهری و فنی استانداری بر تصویب و اجرای مصوبات نظارت کامل داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کار کمیسیون ماده 5 ورود به جزئیات طرح نیست افزود: شهرداری‌ها و مشاوران دقت نظر کامل بر تهیه و طراحی نقشه و طرحها داشته باشند تا نیاز به برگزاری جلسات مکرر برای تغییرات و اصلاح نباشد.

وی افزود: در کمیسیونها به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود تا طرحهای مصوب قابلیت اجرا در بخش عمده‌ای از استان را داشته باشد.

پرویزی با انتقاد از برخی از طرحهای شهری و مصوبات کمیسیون ماده 5 گفت: تعیین کاربری برخی از طرحها برای مردم مشکلاتی به وجود آورده است که باید در جهت رفع نواقص احتمالی تلاش شود.

استاندار خراسان جنوبی کمیسیون ماده 5 را قانونی برای برطرف کردن مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع مشکلات مردم و کاهش بروکراسی اداری تلاش کنند.

وی تصویب تغییر کاربری و یا تعیین عوارض برای انجام تغییر کاربری اراضی و املاک در شورا و شهرداری‌ها را خلاف قانون دانست و یادآورشد: کمیسیون ماده 5 با این گونه موارد برخورد کند.

پرویزی با بیان اینکه شهرداری‌ها منابع مالی خوبی ندارند افزود: شهردارها به دنبال منابع پایدار شهری باشند و شوراها نیز نباید نیروی انسانی جدیدی را به شهرداری‌ها تحمیل کنند.

استاندار خراسان جنوبی بر نوسازی و بهسازی املاک تجاری در بافت فرسوده تاکید کرد و افزود: شهرداری‌ها نباید از املاکی که سابقه تجاری قدیمی داشته و یا در طرح تفصیلی وجود دارد، جریمه یا عوارض تغییر کاربری دریافت کنند و اجرای طرح تفصیلی با هماهنگی و جلب رضایت مالکان و به صورت عادلانه انجام شود.

وی افزود: کمیسیون ماده 100 نیز نباید وسیله‌ای برای درآمدزایی برای شهرداری‌ها از محل تخلفات باشد و شهرداری‌ها به حوزه نظارت بر ساخت و سازها باید بیشتر توجه و مراقبت کنند تا مانع شروع ساخت و سازهای غیرقانونی و خلاف شوند و باعث کاهش ورودی پرونده متخلفان به کمیسیون ماده 100 گردند.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر ضرورت شفاف‌سازی برای مردم تصریح کرد: کلیه مصوبات کمیسیون ماده 5 پس از ابلاغ از طریق سایت شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی به عموم مردم اطلاع‌رسانی شود تا همه مردم از مصوبات کمیسیون اطلاع داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.