قدس آنلاین- بیرجند:معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: همایش ائمه جماعات ،فرماندهان، پایگاه‌های بسیج و ارکان مساجد استان ۳۱ مردادماه امسال در مسجد امام حسین(ع) بیرجند با شعار«مسجد انقلابی، سنگر استکبارستیزی» برگزار می شود.

همایش ائمه جماعات ، فرماندهان وپایگاه‌های بسیج خراسان جنوبی برگزارمی شود

به گزارش  قدس آنلاین از بیرجند، سرهنگ صفرعلی اسماعیلی  درنشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه حضور جوانان و نوجوانان و انجام برنامه‌های خودجوش مردمی در مساجد استان از شرایط مطلوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مسجد در بین مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است افزود: مساجد محور فعالیتهای دینی، حرکتهای اجتماعی، نشر و گسترش معارف دینی است که نقش وحدت‌بخشی در جوامع را ایفا می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: مساجد در پیروزی انقلاب نیز نقش شایانی داشتند همچنین در حرکتهای خودجوش ملت در تبعیت از حضرت امام (ره) و بعد از انقلاب هم در تربیت انسانهای مخلص و متعهد و اعزام نیرو به جبهه‌های دفاع مقدس نقش بی‌نظیری داشتند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه 31 مرداد ماه روز گرامیداشت مساجد نام گرفته است تصریح کرد: در جمهوری اسلامی همه ساله مراسم ویژه‌ای در این راستا برگزار می‌شود و در خراسان جنوبی نیز برنامه‌های محوری و متعددی در هر شهرستان و مرکز استان برگزار می‌شود.

وی امام جماعت، فرمانده پایگاه‌های بسیج مساجد، هیئت امنا و متولیان انجام برنامه‌های فرهنگی را از ارکان مساجد دانست و خاطرنشان کرد: متولیان مساجد به مناسبت 31 مردادماه خود نیز در سطح روستاها و شهرها به جز برنامه‌های محوری، برنامه ویژه‌ای را پیش‌بینی و اجرا کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به مناطق حاشیه‌ای بیرجند اظهار داشت: در این مناطق به دلیل مهاجرپذیر بودن آن، مشکلاتی اعم از کمبود مساجد وجود دارد که نیازمند توجه است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه متولیان برخی مساجد نسبت به مأموریت و وظیفه سنگینی که به عهده دارند توجیه نیستند یادآور شد: در بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی با مشکل عدم استقرار روحانی و نداشتن امام جماعت رو به رو هستیم که باید مورد توجه دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

وی با اشاره به پایگاه‌های بسیج در مساجد فعال افزود: در مسجدهای فعال خراسان جنوبی پایگاه‌هایی در دو بخش برادران و خواهران در قالب بسیج فعال هستند و برنامه‌های خوبی را در مناسبهای مختلف برگزار می‌کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی جذب آحاد مردم، آموزش و سازماندهی بسیجیان، برگزاری یادواره های شهدا را از جمله وظایف پایگاه‌های بسیج عنوان کرد و گفت: برگزاری جلسات مذهبی و فرهنگی، اعزام گروه‌های جهادی و محرومیت‌زدایی مناطق محروم، تشکیل کلاسهای اوقات فراغت و برگزاری اردوهای زیارتی و راهیان نور از دیگر وظایف این نهادها است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.