قدس آنلاین- بیرجند: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت: ۹۵درصد صنایع خراسان جنوبی صنایع کوچک و متوسط هستند.

۹۵ درصد صنایع  خراسان جنوبی صنایع کوچک و متوسط هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، عباس جرجانی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه 20 شهرک و ناحیه صنعتی در خراسان جنوبی فعالیت دارند افزود: در حال حاضر تمامی امکانات و زیرساختها در شهرکهای استان وجود دارد و از این نظر هیچ تفاوتی با استانهای دیگر نداریم ولی سرمایه‌گذاران تمایلی برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی ندارند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی بیان کرد: وجود تراکم جمعیتی، دسترسی به بازار مناسب و برخورداری از حمل و نقل ریلی در سایر استانها سبب شده که سرمایه‌گذاران تمایلی برای سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی نداشته باشند.

جرجانی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل مالی بنیاد برکت نیاز است که این بنیاد در چرخه اقتصادی، راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و تکمیل آنها در خراسان جنوبی همکاری کند.

وی بیان کرد: به راحتی می‌توان با این صنایع اشتغال ایجاد و تثبیت کرد که تحقق این امر مستلزم حرکات و برنامه‌های خاص است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بنیاد برکت به عنوان یکی از مجموعه‌های تحت نظارت مقام معظم رهبری باید دیدگاه خود را به استانی همانند خراسان جنوبی تغییر دهد اظهار داشت: باید نحوه مشارکت این بنیاد با واحدهای صنعتی استان تغییر کند.

وی با اشاره به فعال شدن چهار خوشه صنعتی در استان گفت: با توجه به وجود 850 واحد مرغداری و ظرفیت خوب استان در زمینه طیور تاکنون اقدامات خوبی در حوزه خوشه طیور انجام شده است.

جرجانی در راستای توسعه بازارهای فروش خوشه طیور تصریح کرد: قرار است فروشگاه عرضه مرغ در هرات ایجاد شود تا بتوانیم مرغ استان را به فروش برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.