سفیر ارمنستان در کشورمان نوشت: ایروان راه دسترسی تجار و بازرگانان ایرانی به بازارهای جهانی را هموارتر خواهد کرد.

 ارمنستان کانال دسترسی تجار ایرانی به بازارهای جهانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، آرتاشس تومانیان عصر چهارشنبه در نشست تخصصی با فعالان بخش اقتصادی، تجار و بازرگانان استان قزوین، افزود: ارمنستان دروازه ای مطمئن برای ورود به بازارهای تجاری کشورهای گرجستان، روسیه و اروپایی شرقی است و تجار ایرانی باید از این فرصت برای رونق و ارتقای تجارت خود نهایت بهره را ببرند.

وی اضافه کرد: عضویت ارمنستان در کشورهای اتحادیه (اورآسیا) موجب شده مرزهای مالیاتی و گمرکی در این کشورها برداشته و ایران می تواند از این فرصت برای صادرات کالاهای خود به بازارهای دیگر کشورها استفاده کند.

آرتاشس تومانیان ادامه داد: دولت ارمنستان امتیازها و مجوزهای خاصی برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خارجی در نظر گرفته و ما آمادگی کامل برای برقراری این نوع ارتباط ها با ایران را داریم.

به گفته وی، در حال حاضر ارمنستان دارای سه میلیون جمعیت بوده و بیش از 7 میلیون ارمنی نیز خارج از کشور زندگی می کنند که مراودات تجاری و اقتصادی با بسیاری از کشورهای دنیا را دارند.

این مسئول از برگزاری نمایشگاه اختصاصی ارمنستان در تهران خبر داد و گفت: مهرماه امسال این نمایشگاه با حضور 100 بنگاه صنعتی و اقتصادی، توانمندی های خود را در شرکت نمایشگاه های بین المللی تهران معرفی کنند.

سفیر ارمنستان در ایران همچنین با اشاره به پیشرفت های کشورش در بخش صنایع فناوری اطلاعات، افزود: هم اکنون 10 درصد اینترنت ایران از طریق ارمنستان تامین می شود و شرکت های ارمنی طرف همکاری با ایران به دنبال افزایش بازار خود در جمهوری اسلامی هستند.

وی از ایرانیان برای سرمایه گذاری در این کشور دعوت کرد و یادآور شد: در عین حال سرمایه داران علاقه مند کشور ما تمایل زیادی به سرمایه گذاری در ایران هستند.

تومانیان ادامه داد: در این زمینه سفارت ارمنستان به دنبال آن است طی همکاری با اتاق بازرگانی قزوین بسته‌های سرمایه گذاری در ایران را تهیه و در اختیار سرمایه گذاران ارمنی قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه فرصت و زمینه های سرمایه گذاری ایران در کشور ارمنستان نیز فراهم شده، اضافه کرد: با اطلاع رسانی، راهنمایی و رایزنی های لازم باید زمینه گسترش همکاری های میان تجار، بازرگانان و تولید کنندگان دو کشور را فراهم کرد.

سفیر ارمنستان در ایران با اشاره به اینکه مردم این کشور استقبال خوبی از محصولات تولیدی کشور ایران به عمل آورده اند، گفت: همین موضوع زمینه را برای حضور فعال تجار و بازرگانان ایرانی در این کشور فراهم می کند.

کشور ارمنستان 48 کیلومتر مرز مشترک با ایران داشته و از دیرباز نیز با جمهوری اسلامی مراودات فرهنگی، تجاری و اجتماعی برقرار کرده است. این کشور دارای سه میلیون و 232 هزار جمعیت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.