وزیر کشور گفت: دولت تدبیر و امید در جهت توسعه متوازن در کشور برنامه ریزی نموده و توجه ویژه خود را معطوف به استان های محروم کشور کرده است.

برنامه ریزی در جهت توسعه متوازن در کشور/ دولت توجه ویژه به استان های محروم دارد

به گزارش قدس آنلاین ، «عبدالرضا رحمانی فضلی» چهارشنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی در شبکه محلی اردبیل افزود: استان هایی چون سیستان و بلوچستان ، اردبیل و دیگر مناطق محروم مورد توجه خاص دولت است و بر این اساس نخستین سفرهای رییس جمهوری به این استانها بوده است.
وی اضافه کرد: در استان سیستان و بلوچستان در سه سال گذشته به اندازه 15 سال گذشته کار شده و در اردبیل نیز در جریان سفر رییس جمهوری تصمیم های خوبی مصوب شده و اکنون پروژه های مهمی در استان در حال اجراست. 
وزیر کشور با بیان اینکه در کشور با مشکل توسعه متوازن روبرو می باشیم، افزود: نظام برنامه ریزی و اقتصادی به ارث رسیده از نظام طاغوتی باعث ایجاد فاصله بین استانها شده و پس از انقلاب نیز با وجود خدمات ارزنده نظام هنوز این شکاف برطرف نشده است.
وی تشریح کرد: برای رفع این مشکل باید به اقتصاد متکی برمردم که همانا اقتصاد مقاومتی است تکیه کرد و در کنار آن دولت نیز در رعایت عدالت اقتصادی ، اجتماعی بویژه در مناطق مرزی و محروم باید کوشا باشد.
وزیر کشور با اشاره به شرایط مناسب پس از برجام در کشور گفت: برای سرمایه گذاری شرایط خوبی فراهم و تحرک در این بخش بیشتر شده است، در زمینه تولید و صدور نفت نیز موفقیت های خوبی بدست آمده است و فضای موجود نشان می دهد که راه را درست طی می کنیم.
وی تاکید کرد که کمک به بخش خصوصی و وارد شدن آحاد مردم به تولید ثروت و مشارکت در سرمایه گذاری راه حل رفع معضل بیکاری در کشور می باشد.
رحمانی فضلی تاکید کرد: برای توسعه باید یک مسابقه بین افراد جامعه شکل بگیرد و همه مردم دغدغه اقتصاد مقاومتی داشته باشند.
وزیر کشور همچنین با اشاره به امنیت مرزی ، اجتماعی و فرهنگی حاکم در استان اردبیل گفت: این استان هم اکنون با هیچ تهدید امنیتی و فرهنگی مواجه نمی باشد.
وی اظهار کرد: استان اردبیل از نظر امنیت در رتبه اول و یا دوم کشور است و در زمینه آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد نیز در رده های پایین در بین استانهای کشور قرار دارد.
رحمانی فضلی درباره بیکاری نیز گفت: مسئله اشتغال یک موضوع سراسری است، استخدام در دستگاههای دولتی بسیار محدود شده و اکنون تنها اقتصاد مقاومتی راهکار رفع این مشکل است.
وزیر کشور برای یک دیدار دو روزه امروز وارد اردبیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.