قدس آنلاین- سعید کوشافر: صاحبخانه که مرد متمولی بود وارد کلانتری شد، با افسر نگهبان خوش و بشی کرد و گفت که برای شکایت آمده است،

راز سرقتهای ۱۸۰ میلیونی در هارد یک تبلت

صاحبخانه که مرد متمولی بود وارد کلانتری شد، با افسر نگهبان خوش و بشی کرد و گفت که برای شکایت آمده است، افسر نگهبان او را می‌شناخت و می‌دانست که مسأله باید جدی باشد. مرد میانسال شروع به صحبت کرد و گفت که دیشب میهمانی دعوت داشتند اما هر چه دنبال گردنبندی که یادگاری خانوادگی آنها بود و او به دخترش هدیه کرده بود گشتند، آنرا پیدا نکردند، ضمن اینکه در حین این گشتن متوجه شدند که برخی دیگر از کالاهای ارزشمندی که در خانه نگهداری می‌کردند هم مفقود شده و چون نیازی به آنها نداشتند تا بحال متوجه ماجرا نشده‌اند.

افسر نگهبان تمام اظهارات مرد متمول را ثبت کرد و پس از انجام امور پرونده را دستش داد تا به دایره تجسس برود و مأموران زبده این کلانتری را تا جایی که ممکن است راهنمایی کند تا سارق یا سارقان احتمالی را هر چه سریعتر شناسایی کنند.

مرد در دایره تجسس کلانتری با پرونده‌های مشابهی رو به رو شد که مالکان خانه‌های دیگر نیز اظهاراتی مشابه وی داشتند.

مأموران بعد از ثبت اظهارات این شاکی پرونده‌ها را کنار هم گذاشتند، در تمام این پرونده‌ها یک نکته مشترک وجود داشت و آنهم حضور زنی خدمتکار بود که چند سالی برای تمام این خانه‌ها کار می‌کرد.

بررسی‌های پلیس و اطلاعاتی که مأموران در جریان بررسی پرونده‌ها کسب کردند و همچنین بررسی میدانی از وضعیت زن خدمتکار مأموران را به نکات تازه‌ای راهنمایی کرد، نکاتی که حکایت از دست داشتن زن خدمتکار در این سرقتها داشت.

زن خدمتکار به کلانتری احضار شد، این زن حدود 30 ساله فاقد سابقه کیفری بود، پس چسباندن انگ سرقت به او کمی دشوار بود. اما مأموران هوشیار کلانتری حساب شده و دقیق پیش رفتند.

زن خدمتکار هم منکر هر نوع سرقت می‌شود و حتی ژست حق به جانب می‌گرفت که با این احضار آبرو و اعتبارش در خطر افتاده است. اما مأموران در بررسی‌های جدی سراغ تبلت وی رفتند، تبلتی که راز بزرگی را در هارد خود داشت. بررسی عکسهای زن خدمتکار و دقت در این عکسها دستش را رو کرد، یک عکس و فقط یک عکس با گردن آویز قدیمی و یادگار خانوادگی مرد متمول باعث شد تا زبان خدمتکار در انکار کوتاه شده و لب به اعتراف بگشاید.

خدمتکار گفت که در چهار مرحله سرقت مقداری پول و طلا به ارزش 180 میلیون ریال سرقت کرده است.

در همین راستا فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما به تشریح این پرونده سرقت پرداخت و گفت: در پی چند فقره سرقت منزل در خیابان دادگستری شهرستان کاشمر، تیم تجسس کلانتری 11 جانبازان وارد عمل شد.

سرهنگ ابوالقاسم باقری افزود: مأموران تجسس کلانتری 11 جانبازان پس از بررسی سرقت‌های صورت گرفته به حضور زن خدمتکاری که حدود دو سال است در این منازل مشغول به کار می‌باشد مظنون شدند.

وی ادامه داد: پلیس با انجام یک سری تحقیقات میدانی، مدارکی دال بر انجام این سرقت‌ها توسط زن خدمتکار بدست آورده و با هماهنگی مقام قضایی او را به کلانتری 11 جانبازان احضار کردند.

سرهنگ باقری تصریح کرد: متهم 29 ساله که فاقد سابقه کیفری می‌باشد در ابتدا منکر انجام هرگونه سرقتی بود ولی عکس یادگاری با گردن آویز سرقتی موجود در تبلت وی کافی بود تا به چهار فقره سرقت از منازلی که در آنها مشغول به کار بود اعتراف کند.

وی ادامه داد: این زن خدمتکار طی چند مرحله سرقت، تعداد 3 رشته گردن آویز طلای سفید، یک حلقه انگشتر و مبالغی وجه نقد جمعاً به ارزش 180 میلیون ریال را سرقت کرده بود که پس از انجام تحقیقات تکمیلی به منظور سیر مراحل قانونی راهی دادسرا شد. فرمانده انتظامی شهرستان کاشمر به شهروندان توصیه کرد قبل از بکارگیری نیروهای خدماتی نسبت به تعیین صلاحیت آنها اقدام و ترجیحاً از شرکت‌های خدماتی که به ثبت رسیده است استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.