معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) ضمن زيارت بارگاه ملكوتي امام هشتم، با حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي توليت آستان قدس رضوي ديدار و گفت و گو كرد.

توليت آستان قدس رضوي: حضور گردشگران، يكي از ابزار هاي صدور ارزش هاي انقلاب اسلامي است
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، در اين ديدار صميمانه طرفين ضمن گفت و گو در حوزه هاي مختلف، بر افزايش زمينه هاي همكاري ميان آستان قدس رضوي و سازمان ميراث فرهنگي در حوزه گردشگري و موزه اي تاكيد كردند.
تولیت آستان قدس رضوی در اين ديدار صميمانه گفت: حضور گردشگران یکی از مهمترین ابزارها برای صدور ارزش های انقلاب اسلامي است چرا كه حضور گردشگران خارجی در ایران و دیدن پیشرفت ها و واقعیت های موجود کشور نتايج بسيار مطلوبي خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین سيدابراهیم رئیسی از اهتمام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای انتخاب مشهد به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگها نيز قدردانی و خواستار استفاده از تجربیات و ظرفیتهای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، برای خدمات رسانی بیشتر به گردشگران داخلی و خارجی مشهد مقدس شد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: به نظر من یکی از مهمترین ابزارها برای صدور ارزش های انقلاب، حضور گردشگران خارجی در ایران و دیدن پیشرفتها و واقعیت های موجود کشور است.
وی هم چنين خواستار برنامه ریزی و تلاش بیشتر برای میزبانی جمع بیشتری از مسلمانان کشورهای مختلف در مشهد مقدس شد.
تولیت آستان قدس رضوی همچنین با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی در حال توسعه موزه های مربوط به این آستان مقدس است خواهان همکاری سازمان میراث فرهنگی برای توسعه موزه ها و حرفه ای کردن و تخصصی کردن آنها و استفاده از ظرفیت و توان کارشناسی موجود در این زمینه شد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این دیدار گزارشی از چگونگی روند انتخاب مشهد از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی گوهر سنگ ها ارائه داد.
سلطانی فر اظهار داشت: در مناسبت های مرتبط با گردشگری که در سال جاری خواهیم داشت یکی از شهرهای مورد نظر برای فعالیت های بین المللی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهر مقدس مشهد خواهد بود.
در اين ديدار همچنین برنامه های مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.