۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: 414330

قدس آنلاین: امام رضا علیه السّلام فرمودند: «خداوند به دست مهدی(عج)زمین را از لوث کافران و منکران پاک می‌سازد.زمین زیر پای او پیچیده می‌شود و هر کار سخت و دشواری برای او آسان می‌گردد.»

قاطعیت در دولت مهدوی

به گزارش قدس آنلاین، قاطعیت، خصلت همۀ رهبران راستین الهی است، و در امام مهدی «ع» این خصلت در حد اوج و کمال است. و معیار پاکسازی اجتماعات بشری همین است.»(۱)

«امام مهدی «ع» ، در راه و کار خود سازش‌ناپذیر است و در اجرای حدود و احکام الهی و مبارزه با ستمگران قاطعیتی خدایی دارد، چشم‌پوشی و مسامحه‌ای در راه و روش او نیست، از ملامت ملامتگران نمی‌هراسد، از هیچ مقام و قدرتی نمی‌ترسد، و بدون هیچگونه ملاحظه‌ای تبهکاران را کیفر می‌کند و صالحان زاهد و ساده‌زیست و بی‌آلایش را در مصادر امور می‌گمارد.» (۲)

«در احادیث آمده است: از شمشیربرنده و ارادۀ قاطع امام و یارانش همۀ اهریمنان می‌هراسند و ترسی‌گران بر روان دژخیمان خون‌آشام سایه می‌افکند و لرزه بر اندام خود کامگان و طاغوتیان می‌اندازد.»(۳)

«امیرالمؤمنین ،امام علی علیه السّلام می‌فرماید:«ترس و رعب پیشاپیش او حرکت می‌کند و هیچ دشمنی با او برخورد نمی‌کند،مگر اینکه شکست می‌خورد.»(۴)

« ابن زریر غافقی از امیرالمؤمنین علی (ع) شنیده است که می‌فرمود:

«او با تعداد دوازده هزار تن حداقل و پانزده هزار تن حداکثر، خروج می‌کند، ترس و وحشت پیشاپیش او (بدل دشمنان) راه می‌یابد. هر دشمنی که با وی برخورد کند به فرمان خدا او را از پای درآورد شعار آنان بمیران، بمیران، می‌باشد، و در راه خدا از سرزنش هیچ ملامت‌گری باک و هراس ندارند. در این وقت هفت لشکر از شام بسوی آنها هجوم آورند که امام (ع) جملگی را شکست داده و آنها را به اسارت خویش درآورد و محبت و نعمت و «قاصّه» و «بزارۀ» آنها به مسلمانان بازگردد و پس از آنان جز خروج دجّال حادثه‌ای باقی نمی‌ماند، پرسیدیم: قاصه و بزاره چیست؟ فرمود: امام زمان حکومت را بدست می‌گیرد بگونه‌ایکه کسی هرچه خواهد بگوید و از چیزی نهراسد.»(۵)

«آن حضرت اقتدار و نفوذی فراگیر بر سراسر کرۀ زمین خواهد داشت.»(۶)

«امام رضا علیه السّلام فرمود:«خداوند به دست مهدی(عج)زمین را از لوث کافران و منکران پاک می‌سازد.زمین زیر پای او پیچیده می‌شود و هر کار سخت و دشواری برای او آسان می‌گردد.»(۷)

«انقلاب او انقلاب جزیره‌ای، محاط، محدود و موقّت که انرژی پس از مدّتی تخلیه بشود و واپس برگردد و ضدّ انقلاب دوباره بر انقلاب غلبه کند، نیست. انقلابی است که در تمام زمین، ضدّ انقلابی باقی نخواهدگذاشت و نیروهای ضدّ عدالت یا تسلیم عدالت می‌شوند یا از سر راه برداشته می‌شوند. آن دوران، دیگر دوران موعظه نیست. موعظه، کافی است. چندهزاره ستمگران را موعظه کردند. انبیا و اولیای خدا چندهزاره موعظه کردند و گفت‌وگو و منطق و مدارا شد، دیگر مدارا و گفت‌وگو با ستمگران، کافی است. در آن روز، اسلحه پاسخ اسلحه را خواهد داد و مقاومتها درهم شکسته خواهند شد: «ألخیر کلّه فی السّیف» مهدی (عج) با مردم، با زبان منطق و رحمت سخن می‌گوید اما با رهبران ستم و بی‌عدالتی جهانی با زبان شمشیر سخن خواهد گفت و نهضت او انقلاب جزیره‌ای نیست، اقیانوسی است که همه‌چیز و همه‌جا را در خود مستغرق خواهد کرد و دشمنان عدالت را منهدم می‌کند و گوشه‌ای از دنیا را باقی نمی‌گذارد تا دوباره جبهۀ ضدّ عدالت منسجم شوند و خود را جمع‌وجور کنند و برگردند.» (۸)

« عینیت یافتن عدالتی فراگیر و ریشه‌سوزی هرظلم و ستم باید بدون کمترین ترحم و ارفاق و استثنایی صورت گیرد، به طوری که در هیچ جای جهان علت فساد و عامل بیدادی برجای نماند، تا بتواند بتدریج به مناطق دیگر نفوذ کند، و به توطئه و کارشکنی در کار سامان‌بخشیدن به جامعۀ بشری بپردازد.

این تجربۀ همۀ دوران تاریخ است که سازش و ارفاق و ملایمت در پاکسازی جامعه و زدودن علل و عوامل ناراستی و نادرستی و تجاوزطلبی، همواره موجب گردیده است تا پس از گذشت اندک‌زمانی، نیروهای ضد حق و ضد عدل در سازماندهی مجدّدی تشکل یابند، و از پشت به نیروهای مردمی و انقلابی یورش آورند، و ضربه‌های کاری وارد سازند، و آنان را بکلی از پای درآورند، یا دست‌کم تضعیف کنند و در راه و کارشان ناموفق سازند. این موضوع تجربۀ همیشگی تاریخ است. و دیگربار، در دوران ظهور بزرگ، این واقعیت نادیده گرفته نمی‌شود، تا پاکسازی بزرگ و ریشه‌ای جامعۀ بشری تحقق خارجی یابد، و از هرشکست و ناتوانی و سستی در امان ماند. از اینرو، امام منجی، در سراسر اندام جامعۀ بشری سلولی فاسد بر جای نمی‌گذارد، و هرخس و خاشاکی را از مسیر انسان برمی‌دارد، و هرفسادی را در نطفه خفه می‌کند، و هرستمی را از ریشه می‌خشکاند. در همۀ جریانهای فاسد و ضد انسانی، همۀ عاملان، زمینه‌سازان و دستیاران آن جریانها را از دم تیغ می‌گذراند.»(۹)

«این اقتدار و حاکمیت ناشی از شأن امامت و نصرت‌های الهی است.» (۱۰)

از همین رو «در تفسیر قمی دربارۀ آیۀ: فَمَهِّلِ اَلْکافِرِینَ أَمْهِلْهُمْ رُوَیْداً۷؛ پس کافران را مهلت بده، آن‌ها را به اندک مهلتی. چنین آمده است: برای هنگام قیام قائم، پس او از جبّارها و طاغوت‌ها و... برای من[خداوند متعال] انتقام می‌گیرد.»(۱۱)

«با نابودی سردمداران کفر و الحاد، زمینه‌های مخالفت و کارشکنی و نفاق در جامعه از بین می‌رود و مردم آزادانه و با اختیار و آگاهی، به سوی حضرت مهدی (عج) کشیده می‌شوند. پس اقتدار و نفوذ ایشان معنوی و خداگونه است و رابطه ایشان با مردم رابطۀ امام و رهبر مردمی و اخلاقی است و قیام و ظهور آن حضرت نیز برای مردم و نجات و رستگاری دنیوی و اخروی آنان می‌باشد.»

[پس از استقرار حکومت مهدوی ]« تنها گروه فساد و ظلم‌پیشه در تیررس سخت‌گیری‌ها و جنگ‌های حضرت خواهند بود و مردم در صلح، آرامش، احترام و عزّت زندگی  خواهند کرد. از طرفی دولت مهدی (عج) ، خود از اقتدار، نفوذ و صولت معنوی و الهی برخوردار است و در دل‌های مردم جا دارد و آنان با دیدۀ محبت، عشق و رضایت به این دولت نگاه می‌کنند. بدکاران و بداندیشان نیز (که گروه اندکی هستند) ، همواره در ترس و تشویش به سر می‌برند، به‌طوری که قدرت مخالفت از آنان سلب می‌شود یا از بین می‌روند. »(۱۲)

منابع:

۱- عصر زندگی و چگونگی آینده انسان و اسلام پزوهشی در انقلاب جهانی امام مهدی (عج) محمد حکیمی ج۱ صص ۷۸

۲-همان،ص۷۹

۳- کمال الدین،ج ٢ ،ص ٣٧٧،ح ٢

۳- همان،ص۱۸۹به نقل از عصر زندگی ،محمدحکیمی ص۷۹

۴-منتخب الاثرص۶۱۳

۵-عصر ظهور علی کورانی ص۳۳۶ به نقل از ابن حمادص۹۶

۶-آینده جهان ، (دولت و سیاست در اندیشه مهدویت)، رحیم کارگر ج۱ ص۲۰۱

۷- مکیال المکارم ج ۱ ص ۸۰

۸- مهدی (عج) ده انقلاب در یک انقلاب ، استاد حسن رحیم پور ازغدی صص۲۳-۲۲

۹- عصر زندگی و چگونگی آینده انسان و اسلام پزوهشی در انقلاب جهانی امام مهدی (عج) محمد حکیمی ج۱ صص ۷۹-۷۸

۱۰-آینده جهان ،(دولت و سیاست در اندیشه مهدویت)، رحیم کارگر ج۱ ص۲۰۴

۱۱- سوره طارق آیه ۱۷

۱۲- آینده جهان ، (دولت و سیاست در اندیشه مهدویت)، رحیم کارگر ج یک

مهر

انتهای خبر/

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.