قدس آنلاین – یزد: همایش مشاوره ویژه کنکور سال ۹۶، با همکاری موسسه فرهنگی عرفان‌فر و دانشگاه یزد، در تالار دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد برگزار شد.

نحوه ارایه تسهیلات و مشوق های ویژه دانشگاه یزد به رتبه های برتر کنکور

به گزارش قدس آنلاین از یزد،  ابوالفضل فلاح تفتی کارشناس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد در این همایش با اشاره به توجه ویژه دانشگاه یزد به شناسایی و حمایت از دانشجویان برتر و ممتاز دانشگاه در مقاطع مختلف، گفت: حمایت از پذیرفته‌شدگان برتر ورودی دانشگاه و فراهم‌آوردن امکانات آموزشی و پژوهشی و رفاهی برای اعتلای سطح علمی آنان از اولویت‌های این دانشگاه است.

وی افزود: در این راستا آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های خاصی تهیه و تدوین شده است تا دانشجویان ممتاز دغدغه‌ای جز درس و تحصیل علم و پژوهش نداشته باشند.

وی تصریح کرد: حمایت از دانشجویان و پذیرفته‌شدگان برتر شامل حمایت‌های نقدی و استفاده از امکانات خوابگاهی، ورزشی و تغذیه رایگان، حمایت همه‌جانبه برای شرکت در مسابقات علمی فنی ملی و بین‌المللی، پذیرش بدون کنکور در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا و ارایه فرصت‌های مطالعاتی داخلی و خارجی با همکاری بنیاد ملی نخبگان و ... است.

فلاح با اشاره به تهیه و تدوین آیین‌نامه پژوهانه در بخش حمایت نقدی از دانشجویان و پذیرفته‌شدگان برتر افزود: به دانشجویان برگزیده طبق شرایط و سطح بندی مندرج در وب‌سایت مرکز استعدادهای درخشان، حداکثر تا سقف پنج میلیون ریال به صورت ماهیانه و بلاعوض پژوهانه پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: مقداری از این پژوهانه باید صرف خرید تجهیزات تحقیقاتی-آموزشی، خرید نرم‌افزارهای تخصصی، هزینه سفرهای علمی مرتبط با فعالیت پژوهشی، هزینه شرکت در کلاس‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، هزینه چاپ مقالات در مجلات معتبر بین‌المللی با نمایه آی.اس. آی، هزینه تأییدیه علمی و ثبت اختراعات شود.

وی با اشاره به موفقیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه یزد در مسابقات بین‌المللی داخلی و خارجی تصریح کرد: تمام این دانشجویان تحت حمایت‌های همه‌جانبه و همراهی مرکز استعدادهای درخشان اعزام شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پذیرش دانشجویان بدون کنکور اشاره کرد وافزود: درصدی از دانشجویان مقطع کارشناسی که در پایان نیمسال ششم یا هفتم بسته به آیین‌نامه مربوط، جزء ده درصد برتر باشند، می‌توانند بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند و از حمایت‌های دانشگاه بهره‌مند شوند.

فلاح افزود: علاوه بر این موارد، آیین‌نامه‌ای در دست تهیه و تدوین است که تعداد بیشتری از دانشجویان ورودی دانشگاه بر اساس رتبه بندی خاص مشمول جوایز و تسهیلات قرار گیرند.

در ادامه این همایش علی‌اکبر شیاسی مشاور  کنکور مؤسسات آموزشی تهران و اصفهان با تاکید براینکه کنکور تعیین‌کننده مسیر آینده انسان است، داشتن برنامه‌ریزی مناسب، دبیر برجسته، کتاب تست مناسب و اراده پولادین فرد را از عوامل موفقیت در کنکور عنوان کرد.

وی که مبتکر روش‌های مفهومی و بدون فرمول است گفت: کنکور بسیار مهم و حساس است و حضور مشاور و دبیران برجسته به ویژه در سال کنکور در موفقیت داوطلبان بسیار تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: در سال جاری دبیران برجسته کنکور در مؤسسات آموزشی استان یزد حضور خواهند داشت و دانش‌آموزان می‌توانند از این فرصت مناسب بهره لازم را ببرند.

در ادامه این همایش سجاد نقیه مدرس مدارس و آموزشگاه‌های برتر استان تهران و اصفهان نیز گفت: اراده و باور فرد در قبولی وی در کنکور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دانش‌آموزان با اراده قوی می‌توانند به خواسته خود برسند.

وی که دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه یزد است به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این همایش، توصیه‌های لازم را در خصوص چگونه تست زدن و انتخاب کتاب تست مناسب ارائه کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.