قدس آنلاین- بیرجند: معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از راه اندازی نخستین روز بازار صنایع دستی درمحل ساختمان این اداره کل خبرداد.

روز بازار صنایع دستی درخراسان جنوبی راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند،حسین عباس‌زاده افزود: با توجه به شعار سال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" بر این اساس برای حمایت از صنایع دستی و این مهم در استان خراسان جنوبی تصمیم بر آن شد این بازارچه در روزهای پنجشنبه هر هفته برقرار باشد.

عباس‌زاده با بیان اینکه این تصمیم‌گیری بر‌اساس استقبال مردم از این روز بازار اتخاذ شد تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به سبب مناسب بودن آب و هوا در نیمه نخست سال، نمایشگاه صنایع دستی به عنوان روز بازار در محل ورودی ساختمان اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری این بازارچه از آغاز این هفته با شرکت 8 هنرمند در رشته‌های تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی، پیکرتراشی، پته‌دوزی، چرم و غیره در دستور کار قرار دارد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی به عنوان میراث ماندگار از اهمیت بالایی برخوردار است و همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات داخلی می‌تواند بسیار مفید واقع شود که لازم است بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.