روزنامه آمریکایی در گزارشی با ذکر افزایش قابلیت‌های پهپادی حزب‌الله، به اعزام یک پهپاد پیشرفته حزب‌الله به جنوب سرزمین‌های اشغالی و نیز منطقه‌ای در دره بقاع برای ساخت پهپاد اشاره کرده است.

حزب‌الله پهپادهای تجاری را به جنگ افزار علیه دشمنان مبدل کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «کریستین ساینس مانیتور» در مطلبی پیرامون «پرواز پهپادها در خاورمیانه و تغییر شرایط نبرد در سوریه و لبنان» با پرداختن به توانمندی نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان نوشت: فروش پرنده‌های بدون سرنشین (پهپاد) در سال‌های اخیر افزایش یافته و در عین حال فن آوری آن‌ها نیز ارزانتر و در دسترس عموم قرار گرفته است.

تصاویر جدید به نمایش درآمده  منتسب به حزب‌الله لبنان نیز پرواز یک پهپاد را در حالی‌که بر مواضع شورشیان ضددولتی در شمال سوریه مواد انفجاری پرتاب می‌کنند،به تصویر کشیده است. این امر نشان می‌دهد که چگونه پهپادهای تجاری از سوی شبه نظامیان مسلح می‌شوند.

بر اساس این گزارش، حزب‌الله لبنان از سال 2004 به این سو پهپاد در اختیار دارد و این امر به زمانی بر می‌گردد که حزب‌الله پهپاد «ابابیل» ساخت ایران را برای پروازهای شناسایی به قلمروی هوایی اسراییل فرستاد.

حزب‌الله در نبرد یک ماهه با اسرائیل در سال 2006 نیز سه پهپاد به اسرائیل اعزام کرد که دست کم یک فروند آن‌ها حامل مواد منفجره بود. نیروی هوایی اسرائیل البته این سه پهپاد را البته سرنگون ساخت. حزب‌الله در اکتبر سال 2012 نیز یک پهپاد پیشرفته را به صدها مایل جنوب اسرائیل اعزام کرد.پرواز پهپادهای کوچک ساخت حزب‌الله که نارنجک های کوچک به سوی اهداف پرتاب می‌کنند دارای تبعات کمی است اما نشان می‌دهد که چگونه نیروهای این گروه به راحتی یک پهپاد کوچک را به وسیله‌ای رزمی و جنگ افزار مبدل می‌کنند.

این روزنامه در خاتمه گزارش به نقل سخنان «کریس آبوت» مدیر عامل موسسه «اوپن بریفینگ» پرداخته است.

  آبوت در این زمینه اظهار می‌دارد: «در حالی که فیلم‌های ویدئویی به خوبی قابلیت‌های پهپادی حزب الله را نشان می‌دهند، اما گواهی بر تلاش‌های آن‌ها و دیگر گروه‌ها و شبه نظامیان است که این پهپادها را چگونه برای حمله و جمع آوری اطلاعات انطباق می‌دهند.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.