فرهنگ/ زهره کهندل: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان توصیه کرد که با دقت دفترچه انتخاب رشته را بخوانند چرا که متخصص ترین فرد برای انتخاب رشته داوطلبان، خودشان هستند.

 دفترچه کد رشته‌های بدون‌آزمون را هم بخوانید

دکتر حسین توکلی به خبرنگار ما گفت: مهلت انتخاب کدرشته‌های تحصیلی کنکور سراسری ۹۵ ساعت ۲۴ امشب یکشنبه ۳۱ مرداد پایان می‌پذیرد و این مهلت به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود.

او تأکید کرد: داوطلبانی که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده اند در مهلت باقیمانده فرصت دارند به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

به گفته توکلی تا ساعت 8 صبح دیروز ۲۸۵ هزار و ۸۱۳ داوطلب نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون و ۳۳ هزار و ۲۵۷ داوطلب نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های بدون آزمون (براساس سوابق تحصیلی) انتخاب رشته کرده اند.

او گفت: هر داوطلب با آگاهی از ضوابط پذیرش می‌تواند 150 کد رشته محل را انتخاب کند.

توکلی درباره کدرشته محل‌های بدون آزمون توضیح داد: داوطلبانی که ثبت نام کرده‌اند، کسانی که در آزمون غیبت داشتند و کسانی که ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند با مطالعه دفترچه پذیرش کدرشته محل‌های بدون آزمون، انتخاب رشته کنند.

به گفته او بخشی از سهم دانشگاه‌های دولتی به داوطلبانی اختصاص یافته که بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) پذیرش می‌شوند. دانشگاه‌های پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی هم بیشترین پذیرش را دارند.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون مجلس و شورای سنجش و پذیرش تا سال 97، 85 درصد کد رشته محل‌ها بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می‌شوند. او به همه داوطلبان توصیه کرد که به دفترچه رشته‌های بدون آزمون هم توجه داشته باشند.

یادآور می‌شود کسانی که در آزمون سراسری ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند پس از پرداخت هزینه ثبت‌نام و دریافت کدرهگیری و شماره پرونده، انتخاب رشته کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.