قدس آنلاین/ فاطمه معتمدی:استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص رفع محرومیت و ساماندهی حاشیه شهر مشهد اظهارداشت:دولت با هدف فقر زدایی از حاشیه شهر مشهد اقدامات خوبی را انجام داده است و به شخصه تقریبا هر هفته ازروند اجرای پروژه های حاشیه شهر بازدید دارم.

عزم جدی دولت برای فقر زدایی و ساماندهی حاشیه شهر مشهد

علیرضا رشیدیان در گفتگو با قدس افزود: قدم های بزرگی در حاشیه شهر برداشته شده وهمچنان  در برنامه است از جمله یکی از کارهایی که   دنبال می شود  بحث و پی گیری احداث چند بیمارستان در شرق مشهد بود.

*مشارکت آستان قدس

وی با بیان اینکه  گزارش کار این برنامه مشترک  در زمان حضور مقام معظم رهبری در مشهد خدمت ایشان ارائه شد،اضافه کرد: شرق مشهد با فقر بهداشتی و درمانی مواجه است در حالیکه عمده بیمارستان ها بیشتر در غرب این شهر توسعه یافته است لذا پی گیری  احداث بیمارستان در شرق با همکاری و مشارکت آستان قدس رضوی در دستور کار قرار گرفت.

 وی با اشاره به اختصاص زمینی به وسعت بیش از 4 هکتار از سوی آستان قدس رضوی برای احداث بیمارستان 540 تختخوابی در شرق مشهد تصریح کرد:50 درصد هزینه ساخت این بیمارستان را وزارت راه و شهرسازی متقبل شده است و وزارت بهداشت نیز در ساخت و تجهیز آن مشارکت دارد.

*راه اندازی 40 مرکز بهداشتی در حاشیه شهر

استاندار با بیان اینکه طی یکسال اخیر بیش از 40 مرکز بهداشتی در حاشیه شهر مشهد راه اندازی شده است،گفت:البته سیاست اصلی دولت این است که قبل از رسیدگی به حاشیه شهررسیدگی به مناطق محروم و روستاها با هدف جلوگیری و مهار حاشیه نشینی در اولویت باشد لذا پس از اینکه طرح خانه های بهداشت در روستاها و مناطق محروم تکمیل شد راه اندازی آن در حاشیه شهر در دستور کار قرار گفت.

*سرمایه گذاری 320 میلیارد تومانی مخابرات

وی با اشاره به سرمایه گذاری دولت در حاشیه شهر از جمله در حوزه هایی مانند گازرسانی و ساخت و ساز مدارس یادآورشد: ظرف یک سال اخیر بیش از 320 میلیارد تومان سرمایه گذاری از سوی مخابرات در حاشیه شهر انجام شده است.

رشیدیان خاطر نشان کرد:یکی از کمبودها در حاشیه شهر وجود مساجد بدون امام جماعت بود که در این راستا  کمک شد تا این کمبود رفع شود و از سوی دیگر بسیاری از مساجد این مناطق نیازمند بازسازی بود که خیلی از سازمان ها برای کمک به انجام این بازسازی وارد کار شدند و در بخش محتوا نیز بسیج و حوزه علمیه و دیگر ارگان ها مرتبط ورود یافتند.

وی تصریح کرد: در مجموع دولت برای فقرزدایی و ساماندهی حاشیه شهر مشهد عزم جدی دارد و در این خصوص نیز اقدامات خوبی تاکنون انجام داده است.

*عدالت در توزیع خدمات و توسعه عمرانی

وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال عدالت در توزیع خدمات و توسعه عمرانی است،افزود:طرح تعاونی مرزنشینان در سال گذشته اجرایی شد.بازارچه های مرز نشینان و تعاونی ها ی مرزی خراسان رضوی جزء معدود تعاونی هایی در کشور است که سه برابر واردات صادرات داشتند.

وی با اشاره اینکه توسعه عمرانی در روستاها در اولویت  قرار دارد،گفت:در همین رابطه 19 طرح با اعتبار 20 میلیارد تومان با صندوق کارافرین امید تصویب شد که اولین آن در ماه رمضان در بجستان گلنگ زنی شد.

وی در بخش دیگر به موضوع اضافه برداشت سالانه یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب  در استان اشاره کرد و گفت:برای بحث مدیریت روان آبها احتیاج به وجود سد بود که احداث سدهایی در این خصوص در دستور کار قرار گرفت.

رشیدیان با اشاره به وضعیت خوب سد ارداک اظهار داشت:لکه گیری این سد انجام شده است.کار در این سد  با نصب تجهیزات الکترونیکی و سایر اقلام مورد نیازوارد چرخه بهره برداری می شود و سپس می توان بخشی از نیازآبی مشهد را برطرف و حتی برخی چاههای آبی این شهر را در زمان پیک مصرف خاموش کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه راه اندازی دو تصفیه خانه بزرگ در دست اقدام است،گفت:یکی از این دو تصفیه خانه در آستانه بهره برداری است که همزمان با هفته دولت افتتاح می شود و تصفیحه خانه دوم نیز تا پایان سال جاری به اتمام و وارد چرخه بهره برداری می شود.

وی اضافه کرد:ظرفیت فعلی تصفیحه خانه های مشهد   100 هزار مترمکعب است که با راه اندازی دو تصفیحه خانه جدید این حجم به بیش از 250 هزار متر مکعب  افزایش خواهد یافت که جهش قابل توجه ای به شمارمی رود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.