هنر/ صبا کریمی: نشست خبری تئاتر باران روز گذشته با حضور خیام وقارکاشانی مدیر تماشاخانه تئاتر باران، کیومرث مرادی مدیر آموزش و بخش بین‌الملل، ستاره اسکندری و فهیمه امن‌زاده مدیر کارگاه نمایش باران در تماشاخانه باران برگزار شد.

تئاتر خصوصی می‌تواند به جریانی تأثیرگذار تبدیل شود

در ابتدای این نشست، وقارکاشانی با اشاره به حضور ستاره اسکندری و پیوستن وی به بخش مدیریت تئاتر باران گفت: تئاتر باران فقط مکانی برای اجاره سالن نیست. اساس و زیربنای فعالیت ما، حمایت از تئاتر دانشگاهی است و دغدغه‌هایی‌که ستاره اسکندری برای تئاتر دانشجویی داشت، امکان این همکاری بسیار ارزشمند را برای ما در بخش مدیریتی فراهم کرد.

ستاره اسکندری نیز در ادامه این نشست گفت: تئاتر خصوصی می‌تواند به یک جریان تأثیرگذار تبدیل شود و آموزش به نسل جوان و حضور در این عرصه همواره دغدغه من بوده است.

اسکندری افزود: سال‌هاست که تئاتر دولتی شرایط خاصی پیدا کرده و متأسفانه بادلیل و بی‌دلیل به مسایل اجرا ورود پیدا می‌کند و با اظهارنظرهای سلیقه‌ای، مانع کار بسیاری از تئاتری‌ها می‌شود. این نگاه مرا وادار به عقب‌نشینی کرد، اما بعدها به این نتیجه رسیدم که باید یک حرکت رو به جلو و مؤثر انجام داد و به‌نظرم فضای تئاتر خصوصی به‌خوبی این امکان را فراهم می‌کند. تئاتر باران هم به‌دنبال جریان‌سازی در بخش دانشگاهی است و من از این همکاری بسیار خوشحالم و امیدوارم اتفاق‌های خوبی رخ دهد.

در ادامه کیومرث مرادی یادآور شد: ما در تلاش هستیم با دعوت از گروه‌های تئاتری خارجی همچون «پوتلچ» به ایران، تجربیات جدیدی برای تئاتری‌های جوان به وجود بیاوریم. ما با همکاری گروه پوتلچ یک برنامه دو ساله داریم که هرفصل یک تئاتر روی صحنه ببریم. درواقع به‌دنبال «تئاتر الگو» هستیم که در آن آموخته‌ها و تجربیات نسل‌های مختلف تبادل شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.