قدس آنلاین/ علی محمدزاده: کارگران آساک دوچرخ قوچان ۱۷ ماه است که حقوق نگرفته‌اند و زندگی‌شان با مشکل روبه رو شده است.

درماندگی کارگران آساک دوچرخ؛ ۱۷ ماه بدون حقوق!

به گزارش خبرنگار ما کارگران این شرکت که تعدادشان اکنون به کمتر از 50 نفر رسیده، از سال گذشته بارها با مراجعه به مدیران و متولیان شهر و صنعت قوچان خواستار رسیدگی جدی به مشکلاتشان شده‌اند.

شنبه هفته جاری نیز کارگران این واحد صنعتی ضمن مراجعه به دفتر امام جمعه شهر قوچان خواستار پیگیری مشکلات خود از سوی ایشان شدند که براساس اظهارات یک منبع آگاه امام جمعه قوچان نیز پس از شنیدن اظهارات کارگران با یکی از مدیران حوزه صنعت در وزارتخانه تماس تلفنی داشته و خواستار بررسی بیشتر موضوع به منظور جلوگیری از تعطیلی این واحد صنعتی شده است.

بر پایه این گزارش روز گذشته نیز کارگران آساک دوچرخ به فرمانداری قوچان مراجعه کردند و از عالی‌ترین مقام دولتی این شهر خواستند تا به وضعیت آنان رسیدگی کند.

کارگران این واحد صنعتی مدعی هستند 17 ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌اند حتی مدیران شرکت حکم اخراجی برای آنان صادر نمی‌کنند تا بتوانند حداقل از محل بیمه بیکاری هزینه‌های اولیه زندگی خود را تأمین کنند.

این در حالی است که مدیرعامل این شرکت هم اکنون به اتهام فروش مال غیر و کلاهبرداری در زندان به سر می‌برد و به سیستم بانکی کشور بیش از 500 میلیارد ریال بدهکار است.

نکته حایز اهمیت این ماجرا این است که این فرد در حالی که بدهی‌های فراوانی به سیستم بانکی دارد و یا وام‌هایی به ظاهر برای رونق همین واحد صنعتی (آساک دوچرخ) گرفته است، در اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری به شیوه‌ای نامعلوم باز هم حدود 70 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است!

مسأله دیگر اینکه مدیر این مجموعه در کمتر از یک دهه گذشته، چند واحد صنعتی یا تولیدی را در مشهد خریداری کرده و تمامی آن‌ها را پس از تعطیلی و بیکار کردن کارگران به فروش رسانده است!

اما آنچه در این میان به نظر می‌رسد باید اولویت نخست تمام کسانی باشد که به نوعی می‌توانند در این حوزه کاری از پیش ببرند، موضوع معیشت کارگران در حال حاضر و فعال نگه داشتن یک واحد صنعتی بزرگ است؛ واحد صنعتی که روزگاری نه چندان دور حدود 200 نفر در آن مشغول به کار بودند و این آمار در حال حاضر به 42 نفر کاهش یافته است.

اما نباید فراموش کرد که بررسی اجمالی رفتار مدیران این واحد صنعتی قطعاً هر مسؤول با انصافی را مجاب خواهد کرد تا برای حفاظت از بیت‌المال و تسهیلات کلان بی‌بازگشت که به نام تولید اخذ شده و در جایی دیگر و شاید خارج از کشور هزینه شده، آستینی بالا بزند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.