قدس آنلاین – سبزوار : رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار گفت : معرفی و شناخت آثار تاریخی سبزوار، طرح استقرار راهنمایان گردشگری در اماکن تاریخی، تعامل و هماهنگی مناسب بین همه سازمان های دولتی و غیر دولتی از مهمترین عوامل جذب گردشگران در این شهرستان است .

سبزوار ظرفیت  مناسبی در حوزه گردشگری دارد

محمود رضا سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه بیش از 90 هزار گردشگر و مسافر از آغاز فصل تابستان تا کنون از جاذبه های گردشگری، تاریخی و مذهبی شهرستان سبزوار بازدید نموده اند افزود : یکهزار و 200 اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در شهرستان سبزوار وجود دارد که تاکنون 160 مورد آن در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه اولویت اداره میراث فرهنگی سبزوار تهیه زیرساخت های لازم برای جذب گردشگران بیشتر می باشد اظهار داشت : روزانه ظرفیت اسکان 14 هزار مسافر در دو هتل، 33 مدرسه و پنج مرکز گردشگری زیارتی سبزوار برای گردشگران و مسافران فراهم است.

شهرستان سبزوار با قدمت پیش از 5 هزار سال و قرار گرفتن در مسیر اصلی تهران - مشهد به عنوان درگاه خراسان رضوی و بهره مندی از کاروانسراهای بین راهی، خانه های قدیمی ، یخدانهای تاریخی، بازارچه، آرامگاه بیهقی، مساجد جامع و پامنار ظرفیت مناسبی در حوزه گردشگری دارد. انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.