نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس، با اشاره به وضعیت تورم حاکم بر کشور ،گفت: رکود تورمی ضایعه جبران‌ناپذیری برای کشور است.

  ضایعه جبران ناپذیر رکود تورمی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، عین‌الله شریف‌پور نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود که صبح امروز (سه‌شنبه، 2 شهریور) انجام شد خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: در دوران حساسی قرار گرفته‌ایم، این دوران مصادف است با دوران پسابرجام و همچنین بحث امنیت در عرصه منطقه‌ای و بین المللی که این موارد همزمان با شروع به کار مجلس دهم است.

وی افزود: در این دوران ما شاهد ادامه دشمنی استکبار جهانی با انقلاب اسلامی، بدعهدی آمریکای مستکبر و همچنین تحرکات شبکه‌ای و جریانات ضدانقلاب علیه جمهوری اسلامی هستیم.

نماینده ماکو و چالدران در مجلس به راهکارهای مقابله با این مسائل اشاره کرد و گفت: عدم عدول از اصول مبانی انقلاب اسلامی، پیروی از توصیه‌ها و راهبردهای مقام معظم رهبری، تقویت بین قوا در عرصه‌های مختلف و رعایت انصاف در نقدها،  از جمله این راهکارهاست.

شریف‌پور با طرح این سؤال که 5 برنامه توسعه قبلی اجرا شده، کشور را به کجا رسانده است، تصریح کرد: آیا این برنامه‌ها متوازن و متعادل بوده است؟ آیا خروجی آنها جز بی‌عدالتی بین استانها ثمره دیگری داشته‌ است؟

وی خطاب به سازمان برنامه بودجه نیز گفت: پیشنهاد می‌شود این سازمان  آخرین وضعیت مناطق را در بخشهای مختلف با توجه به میزان اشتغال و بیکاری و همچنین میزان درآمد سرانه ضمیمه لایحه کرده تا مجلس  بتواند تصمیم درست و منطقی در این رابطه با برنامه ششم اتخاذ کند.

نماینده ماکو و چالدران در پایان به وضعیت رکود در کشور اشاره کرد و گفت: علمای اقتصاد بر این باور هستند که اگر کنترل تورم توام با رونق اقتصادی باشد باعث پویایی اقتصاد می‌شود و اگر کنترل تورم منجر به رکود، آن هم از نوع رکود مطلق باشد ضایعه‌ای بس جبران ناپذیر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.