۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: 415632

رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو به همتای روس خود از افزایش تنش ها در اوکراین ابراز نگرانی کرد.

نگرانی اولاند درباره تنش‌های اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در گفتگو با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود از تشدید تنش در اوکراین ابراز نگرانی کرد.

پیش از این پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در سخنانی تاکید کرده بود: اگر درگیری با جدایی طلبان مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین تشدید شود، احتمال اعلام حکومت نظامی در این مناطق را رد نمی کنم.

اظهارات پروشنکو در شرایطی مطرح شد که تنش های جدید در روابط کی یف و مسکو بر سر شبه جزیره کریمه نگرانی های تازه ای را در خصوص شکننده بودن توافق صلح که فوریه 2015 میلادی در شهر مینسک پایتخت بلاروس به امضا رسیده ، به وجود آورده است.

اوکراین پیش از این نیز روسیه را متهم کرد که قصد تشدید ناآرامی و هرج و مرج در شبه جزیره کریمه را با استقرار سامانه های دفاع موشکی اس 400 دارد.

کی یف اعلام کرده است که در شرایطی که جامعه بین المللی قصد کاهش تنش ها بین روسیه و اوکراین به خاطر اوضاع شبه جزیره کریمه را دارد، روسیه با استقرار سامانه های دفاع موشکی اس 400 به دنبال دامن زدن به ناآرامی و هرج و مرج است.

روسیه و اوکراین در واکنش به اتفاقات اخیر در شبه جزیره کریمه، نیروهای امنیتی خود را افزایش داده اند. اطلاعات ارتش اوکراین نیز اعلام کرده است که دشمن قصد اجرای اقدامات تحریک آمیز گسترده ای را در منطقه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.