قدس آنلاین: مسئله دسترسی به اطلاعات از نکات بسیار مهمی است که باید در فضای مجازی به آن توجه کرد؛ کسی که در تلگرام وارد شود دیگر برده این برنامه خواهد شد چون می‌تواند در انتخاب‌های انسان دخالت کند.

تعبیر جالب آیت الله مکارم درباره تلگرام

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دوم شهریور در دیدار با وزیر ارتباطات گفت: این انقلاب که امروز به این شکوه و عظمت و عزت رسیده است به برکت اعتقادات مذهبی ایجاد شده است و جنگ را اعتقادات مذهبی به نفع ما پیش برد و اگر این اعتقادات را رها کنیم به زمان شاه بر می‌گردیم.
وی افزود: برای لمس حرکت در عرصه اقتصادی از سوی مردم باید کارهای زیادی انجام شود؛ مثلا در زمینه بهداشت و درمان این حس مثبت ایجاد شده است و به همین خاطر باید در سایر مسایل نیز این مسئله حس شود.
وی تصریح کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی باید در عمل محقق شود؛ از جمله این کارهایی که باید در این زمینه انجام شود، مسئله قاچاق است زیرا هر روز صدها کانتینر قاچاق وارد کشور می‌شود و این همه کالا ضربه عظیمی به اقتصاد مملکت می‌زند.
این مرجع تقلید اظهارکرد: در زمینه فضای مجازی از سوی گروه زبده‌ای گزارشاتی به ما ارایه شده است که در این گزارش بیان شده تلگرام مفاسد بسیاری را رواج داده است و موضوعات غیر دینی را نیز رواج می‌دهد.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: مسئله دسترسی به اطلاعات از نکات بسیار مهمی است که باید در فضای مجازی به آن توجه کرد؛ کسی که در تلگرام وارد شود دیگر برده این برنامه خواهد شد چون می‌تواند در انتخاب‌های انسان دخالت کند.
وی افزود: در فتنه ۸۸ دشمنان عده بسیاری را بسیج کردند تا از طریق فضای مجازی به کشور و نظام حمله کنند؛ این گروه‌ها امروزه به توانی دست پیدا کرده‌اند که می‌توانند جعل پیام کرده و به دیگران ارسال کنند؛ همین فضاهای مجازی باعث شدند که فیلم های منا در ظرف چند روز در عرصه مجازی حذف شود و دلیل آن هم این مسئله بود که این فیلم ها به خواست عربستان حذف شد.
وی تصریح کرد: آمار بیان می‌کند که ۵ تا ۹ ساعت در روز بسیاری از مردم درگیر تلگرام هستند در حالی که در خارج از کشور این مسئله ۱۶ ساعت در ماه است و بیش از ۸۰ درصد از دانش‌آموزان امسال با معدل ۱۲ یا زیر دوازده قبول شده‌اند که وزیر آموزش و پرورش هم نسبت به این مسئله اعتراض کرده بود ولی دلیل آن، حضور گسترده مردم در فضای مجازی به ویژه تلگرام است.
این مرجع تقلید اظهارکرد: متخصصان معتقدند که راه حل این مشکل، انجام شبکه ملی است؛ در این زمینه طرحی را نیز بیان کرده‌اند که می‌توان ظرف سه ماه این مشکل را حل کند و باید این پهنه در اختیار این شبکه ملی قرار بگیرد.
آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: چرا عزم جدی برای مبارزه و مقابله با آنها نیست زیرا این درد، بی درمان نیست و درآمدهای دولت از اینترنت و این فضاها ارزش آن را ندارد که خود را درگیر این شبکه‌ها کنیم.

ایکنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.