قدس آنلاین- بیرجند: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما واگذاری مدیریت منابع آب به بهره‌برداران است که در این راستا با نصب کنتورهای هوشمند اقدامات خوب و موثری انجام شده است.

نصب کنتورهای هوشمند  درراستای مدیریت منابع آب انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند حسین امامی  در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان قاینات افزود: در شهرستان قاینات در بخش‌های مختلف چشم‌اندازهای بسیار خوبی پیش‌رو داریم و شاهد زیرساخت‌ها و زیربناهای خوبی در این شهرستان هستیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد توسعه مسئله آب است و اگر امکانات دیگر از جمله نیروی انسانی و سایر امکانات  موجود باشد، اما آب نباشد قطعا با مشکلات فراوانی روبه‌رو می شویم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما واگذاری مدیریت منابع آب به بهره‌برداران است که در این راه با نصب کنتورهای هوشمند اقدامات خوب و موثری انجام شده است.

امامی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های کلان استان حمایت از فولاد قاینات است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم با برنامه‌هایی که برای این موضوع داریم، با کمترین دغدغه در جهت تامین آب آن اقدام کنیم که امیدواریم با افتتاح و راه‌اندازی این کارخانه، شیرینی و حلاوت را برلبان مردم قاینات و نیمبلوک وخضری شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان قاینات در این نشست با اشاره به خشکسالی‌های 18 ساله وکاهش منابع آبی این شهرستان اظهار داشت: در سطح شهرستان قاینات با تنش‌های آبی مواجه هستیم و مهم‌ترین دغدغه ما موضوع آب است‌.

بهمن کهن‌ترابی گفت:‌‌ به دلیل ماندگاری روستائیان در روستاها و به دلیل اینکه دچار تهدیدات نشویم مقوله آب در اولویت است و در بحث اعتبارات نیز موضوع آب و کشاورزی را در اولویت قرار داده‌ایم‌.

وی افزود: در این شرایط باید به دلیل اجرا کردن کشت‌های جایگزین، استفاده از روش‌های نوین آبیاری و استفاده بهینه از منابع آبی موجود توسط دستگاه‌های ذی‌ربط با هدایت و نظارت دولت‌مردان و فرهنگ‌سازی و آشنا کردن عامه کشاورزان با همکاری رسانه‌ها، تدابیر لازم اتخاذ شود.

فرماندار قاین توجه به مزیت اقتصادی یا همان مزیت طبیعی در حوزه کشاورزی برای حفظ منابع آبی راضروری دانست و  گفت: دیگر نباید به سمت محصولات آب‌بر، برویم.

کهن‌ترابی خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته و کشورهایی که از منابع آبی بسیار خوبی برخوردار هستند؛ آب شرب و آبی که برای مصارف بهداشتی در منازل استفاده می شود از هم تفکیک شده است.

وی افزود: متأسفانه در شهرستان قاین هنوز آب شرب و فضای سبز یکی است که در این راستا شهرداران باید در خصوص جدا سازی آب فضای سبز از آب شرب در طول سال جاری اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در خصوص حفظ منابع آبی و استفاده بهینه از آب های موجود ،یادآور شد: شرکت‌های سهامی زراعی نقش بسیار مهمی در فرهنگ‌سازی و آموزش کشاورزان در خصوص تغییر و اصلاح کشت و نیز کشت‌های جایگزین به عنوان الگوی این حوزه بر‌عهده دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.