قدس آنلاین- بیرجند: استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای بازگشایی گمرک مرزی یزدان شهرستان زیرکوه گفت: در این باره توافقاتی با والیان ولایات هرات و فراه افغانستان صورت گرفته است.

بازگشایی گمرک مرزی یزدان  شهرستان زیرکوه پیگیری می شود

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سیدعلی‌اکبر پرویزی  درجلسه شورای اداری شهرستان زیرکوه اظهارداشت: قبل از دولت یازدهم ارتباط سیاسی ایران با دنیا تقریباً قطع شده بود و تورم 45 درصدی در کنار عدم ثبات قیمتها، سقوط ارزش پول ملی، کاهش قدرت خرید مردم، فروش محدود نفت و نیز انبوهی از پروژه‌های نیمه تمام عمرانی کشور را در وضعیت نامناسبی قرار داده بود.

وی به توفیقات هسته‌ای تیم دیپلماسی کشورمان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با حمایتهای مقام معظم رهبری و نیز تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان امروز نه تنها تمامی قطعنامه‌های مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران لغو شده بلکه دنیا حقانیت ایران را پذیرفت و امروز ارتباطات سیاسی و تجاری ایران روز به روز در حال افزایش است.

پرویزی با بیان اینکه در حوزه داخلی نیز در دولت اقدامات جدی و خوبی صورت گرفته است اظهار داشت: در سه سال اخیر در زمینه گازرسانی به روستاها اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته است این در حالی است که در حوزه روکش و بهسازی راهها و محورهای مواصلاتی نیز اقدامات و تلاشهای بی‌نظیری صورت گرفته است.

استاندار خراسان جنوبی اقدامات انجام شده در زمینه آبرسانی روستایی را بی‌سابقه دانست و تصریح کرد: در سه سال اخیر تورم از 45 درصد به 9 درصد کاهش یافت این در شرایطی است که در این مدت قیمت ارز و طلا ثابت مانده است و این امر موجب ایجاد آرامش در بازار و فعالان حوزه اقتصادی شده است.

پرویزی اجرای طرح تحول سلامت را از جمله مهم‌ترین اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان دانست و تصریح کرد: دولت در این مدت 11 میلیون نفر که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نبودند را تحت پوشش حمایتهای بیمه‌ای قرار داد و هزینه‌های درمان خانوادهها را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با اشاره به مشکلات استان بیان کرد: مدیران باید تلاش کنند تا از اعتبارات ملی سهم قابل توجهی برای استان جذب کنند چرا که قطعاً با تکیه بر اعتبارات استانی نمی‌توان به توفیقات مورد نظر دست یافت.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان توسط مدیران بیش از پیش فراهم شود گفت: مدیران باید در قالب برنامه زمانی مشخص با سفر به شهرستانها و مناطق محروم ضمن بررسی مشکلات از نزدیک در جهت رفع آنها تلاش جدی‌تری داشته باشند.

پرویزی ضمن تأکید بر اجرای پروژه گازرسانی به زیرکوه گفت: با توافقاتی که با والیان ولایات هرات و فراه صورت گرفت دنبال بازگشایی گمرک مرزی یزدان هستیم چرا که در این صورت علاوه بر حفظ و تقویت امنیت استان و مرز به توسعه و اشتغال منطقه نیز کمک خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.