قدس آنلاین-شهرکرد- فریدون عباسی: طرحی با نام رونق تولید راه اندازی شده که دربرگیرنده بسیاری از اهداف اقتصادی از جمله راه اندازی مجدد پروژه ها و راه اندازی مجدد واحد های صنعتی تعطیل شده و ایجاد بازار برای واحدهای صنعتی و کالاهایی که خدمات آنها در زمینه اقتصادی مانند ساختمان، دارو و غذا می باشد.

بازگشت ۳۵۰۰واحد صنعتی کوچک به چرخه تولید

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، معاون وزیر صنعت و معدن در سفر به شهرکرد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد:یکی از اقدامات دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی احیا کردن 25 درصد از واحدهای صنعتی است.

محسن صالحی نیا گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه صنایع افتتاح پروژه های متعدد و همچنین شناسایی پتانسیل های مناطق مختلف در زمینه های مختلف صنعتی و اقتصادی می باشد.

وی افزود: طرحی با نام رونق تولید راه اندازی شده که دربرگیرنده بسیاری از اهداف اقتصادی از جمله راه اندازی مجدد پروژه ها و راه اندازی مجدد واحد های صنعتی تعطیل شده و ایجاد بازار برای واحدهای صنعتی و کالاهایی که خدمات آنها در زمینه اقتصادی مانند ساختمان، دارو و غذا می باشد.

صالحی نیا تصریح کرد: یکی از اولویت هایی وزارت صنعت، معدن و تجارت بازگرداندن 7000 واحد صنعتی کوچک به چرخه تولید است که تا کنون حدود 3500 واحد با دریافت اعتبارات به چرخه تولید بازگردانده شده است.

در ادامه این نشست نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد عنوان کرد:  امید بستن به  صنعت داخلی و تلاش برای رونق اقتصادی باید مهمترین اولویت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام افزود: امروزه در شرایطی که کشور با تحریم روبرو است  

کار برای دولت سخت شده و اتخاذ تصمیمات اساسی و مطلوب از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بر اساس اسلام ناب تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی همه به این باور رسیده ایم که تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی  اقتصاد مقاومتی است.و برای به حداقل رساندن مشکلات باید از توانمندی های داخل کشور استفاده شود و نباید دلخوش کرد به افتتاح چند پروژه که قطعا اینها پاسخگوی مشکلات نیستند، پس باید شعار ما می توانیم را تحقق بخشید.

در ادامه نعیم امامی مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت استان گفت: یکی از طرح های مهم در استان طرح توسعه چادر مشکی کارخانه نساجی حجاب شهرکرد است که تا کنون تولید این واحد صنعتی 10 میلیون متر مکعب می باشد که با بالا بردن ظرفیت تولید این میزان به 20 میلیون متر مکعب افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تا کنون 295 واحد صنعتی  شناسایی شده و 250 واحد آن به ارزش 330 میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند که تا کنون 30 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدهای صنعتی پرداخت شده است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.