مشاور رسانه‌ای رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان اظهارداشت که در دیدار گذشته اشرف غنی صحبت‌های عبدالله را شنید و در دیدار امروز رئیس اجرایی گفته‌های رئیس جمهور را می‌شنود.

اشرف غنی و عبدالله شنونده!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، در حالی که قرار است بار دیگر رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان امروز دیدار کنند، مشاور عبدالله گفته است که در دیدار نخست اشرف غنی صحبت‌های عبدالله را شنید اما امروز رئیس اجرایی شنونده است.

«حشمت رادفر» مشاور رسانه‌ای ریاست اجرایی افغانستان به بخدی نیوز گفته است که که در دیدار امروز قرار است عبدالله عبدالله صحبت‌های اشرف غنی را بشنود.

وی خاطرنشان کرد که در دیدار نخست، عبدالله در مورد عملی شدن توافقنامه حکومت وحدت ملی، برخورد رئیس جمهور و رئیس اجرایی با وزیران و ارگانهای مختلف، رعایت تناسب در سیاست خارجی و داخلی، همچنین اصلاح نظام انتخاباتی و مسائل و اختیارات اداری و مالی و عزل و نصب‌ها مواردی مطرح کرد.

هفته گذشته پس از جنجالهای و واکنشهای تند، اشرف غنی و عبدالله با یکدیگر دیدار کردند.

برای بار دوم امروز نیز رهبران حکومت وحدت ملی برای حل اختلافات سیاسی خود دیدار می‌کنند.

رهبران حکومت وحدت ملی قرار است در بیانیه مشترکی، نتیجه گفته‌ها و شنیده‌های خود را به مردم اعلام کنند.

رئیس اجرایی دولت کابل چندی قبل با انتقاد تند از رئیس جمهور گفته بود که کسی که حوصله گفت‌وگو ندارد در نتیجه لیاقت ریاست را نیز ندارد.

همچنین رئیس جمهور افغانستان در واکنشی گفته بود که زبان سرخ سر سبز را بر باد می‌دهد.

اصلاحات نظام انتخاباتی، برگزاری انتخابات پارلمانی، برگزاری لویه جرگه قانون اساسی و تغییر احتمالی نظام از ریاستی به پارلمانی از موارد مطرح شده در توافقنامه حکومت وحدت ملی هنوز عملی نشده است.

به نظر می‌رسد که اختلافات رهبران حکومت وحدت ملی از مهمترین موانع عملی شدن توافقنامه این حکومت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.