قدس آنلاین - کرمان : محمد جعفری ظهر پنجشنبه چهارم شهریورماه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در استان کرمان بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار نفر بیمه شده تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۳ درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

برای روستائیان استان کرمان دسترسی محلی با اسقرار پزشک خانواده در روستاایجادشده است

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: به دنبال اصلاح شاخص بین المللی پرداخت از جیب در حوزه درمان هستیم که در این راستا این شاخص در استان کرمان به 43 درصد کاهش یافته این در حالی است که متوسط کشور در حدود 54 درصد است.

وی با بیان اینکه برای دسترسی مردم، بیش از 75 نقطه ارتباطی در سطح استان ایجاد شده که با یک هزار و 400 موسسه درمانی در استان طرف قرارداد هستیم اظهار کرد: ماهانه پوشش هزینه ای بیش از 800 هزار نفر مراجعه بیماران به مراکز درمانی انجام می شود که هر ماه 40 میلیارد تومان تعهد مالی اداره کل بیمه سلامت برای خرید خدمات تشخیصی و درمانی است.

جعفری بیان کرد: برای روستائیان استان دسترسی محلی با اسقرار پزشک خانواده در روستا با پنج کد پزشک، ماما، دارو، رادیولوژی و آزمایشگاه مستقر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: در راستای سلامت محوری، استراتژی توانمندسازی مردم را برای نیفتادن در ورطه بیماری داریم و اینکه در صورت بروز بیماری بدانند چه خدمتی را از چه موسسه ای با چه قیمتی دریافت کنند و کرمان به عنوان استان برتر در زمینه توانمندسازی جمعیت تحت پوشش در سال گذشته انتخاب شده است.

وی با تاکید بر اینکه در راستای حفاظت مالی از بیمه شدگان، پوشش تعهدات بیمه ای خود را انجام داده ایم به طوری که هم اکنون بحث زیرمیزی با همکاری نهادهای مربوطه به طور کامل حذف شده است، تصریح کرد: در پوشش بیمه سلامت رایگان که از دو سال قبل آغاز شد، بیش از 200 هزار نفر از کسانی که فاقد بیمه ثابت بودند، در استان دارای دفترچه بیمه شدند.

جعفری بیان کرد: امروز در مراجعه بیماران در بستری دولتی برای روستائیان سه درصد هزینه و برای شهری 6 درصد دریافت می شود و نماد عالی از حفاظت مالی هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: به دنبال اصلاح شاخص بین المللی پرداخت از جیب در حوزه درمان هستیم که در این راستا این شاخص در استان کرمان به 43 درصد کاهش یافته این در حالی است که متوسط کشور در حدود 54 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین برنامه ما در آینده، مدیریت منابع در راستای اقصاد مقاومتی است که کرمان به عنوان استان برتر در سال گشته از سوی وزارت کار مورد تقدیر قرار گرفت و بیش از 40 میلیارد تومان صرفه جویی مالی در هزینه ها داشته ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.