قدس آنلاین - کرمان - استاندارکرمان صبح امروز ۴ شهریور ماه و در سومین روز از هفته دولت، در دیدار با امام جمعه کرمان به مناسبت هفته دولت گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت در سخنانی فرمودند: با اقدامات هیات مذاکره کننده، موافق بوده ام و از آنها تقدیر می کنم.

فضای کسب و کار استان کرمان از رتبه بیست و چهارم کشوری به رتبه پنجم تا ششم  رسیده است

رزم حسینی اظهار کرد: تاثیرات برجام در اقتصاد استان کرمان به گونه ای است که 4 شرکت بزرگ استان کرمان که مراودات خارجی داشتند امروز از وضعیت ورشکستگی خارج شدند.
استاندار کرمان با اشاره به وضعیت شرکت مس، ادامه داد: شرکت مس در لیست تحریم ها بود، اما امروز کاملا از تحریم خارج شده و با حتی با شرکت های معتبر اروپای در حال داد و ستد می باشد و انتقال پول آنها توسط بانک های درجه دو و سه اروپایی با هزینه های کارمزد 0.3 درصد در حال جابجایی است و هم اکنون شرکت مس از وضعیت بسیار خوبی برخوردار می باشد.
وی اضافه کرد: قبل از تحریم ها شرکت مس در آستانه نابودی و فروش آنها با مشکل روبرو شده بود، به گونه ای که بدون پوشش بیمه بایستی کالای خود را صادر می کردند، همچنین باید کالای خود را در انبارهای ترکیه نگهداری می کردند و به صورت بسته های 10 یا 20 تنی کالاهای خود را می فروختند، اما اکنون قراردادهای دراز مدت منعقد کرده و فروش مستقیم صورت می گیرد.
رزم حسینی با اعلام این مطلب که تقریبا شرکت مس از بحران خارج شده است، تصریح کرد: در حوزه تکنولوژی شرکت مس، برای تجهیز معادن خود و طرح های جدید، مستقیما با کشورهای اروپایی در حال مذاکره می باشد.
وی با اشاره به صنعت پترو شیمی کرمان، تصریح کرد: پروژه پتروشیمی فجر کرمان دارای تکنولوژی جدیدی می باشد که از محل گاز طبیعی تعذیه می شود و برای اولین بار در کشور این واحد در حال احداث می باشد، که متاسفانه تا سال گذشته و به دلیل تحریم ها حتی شرکت های چینی جواب ایمیل های شرکت ما را نمی دادند و پروژه دچار توقف شده بود.

استاندار کرمان اظهار کرد: اکنون قرارداد نهایی ساخت پتروشیمی فجر کرمان با 8 کمپانی اروپایی و یک کمپانی آمریکایی (با واسطه در لندن) در حال انعقاد می باشد که برخی از قراردادهای آنها کاملا بسته شده است و پیش بینی ما این است که در چند ماه آینده بتوانیم عملیات اجرایی این طرح را آغاز کنیم.
وی با اشاره به صنعت خودرو سازی استان کرمان عنوان کرد: کرمان خودرو و گروه خودرو سازی بم در دولت گذشته مشکلات عدیده ای داشتند و دارای بدهی زیاد و سنگینی بودند به طوری که تولید خودرو این شرکت‌ها، 30 هزار دستگاه در سال و اشتغال یک هزار و 500 نفر قبل از تحریم داشتند که هم اکنون با اشتغال 9 هزار نفری، 85 هزار دستگاه در سال تولید می کند و پیش بینی ما این است که تا پایان سال جاری 110 هزار دستگاه خودرو در کرمان تولید شود ضمن انکه امروز 600 میلیارد تومان بدهی این شرکت هم اکنون پرداخت و در حال مطالعه احداث واحدهای جدید خودروسازی در این شرکت هستیم.
رزم حسینی با اشاره به پیشرفت سایر صنایع استان، اذعان کرد: هم اکنون در صنعت گل گهر یا معادن فولاد انتقال پول به راحتی انجام می گیرد و حتی 100 هزار یورو فاینانس خارجی در این زمینه جذب شده است. همچنین 2 پروژه بزرگ فولادی با ارزش 1.2 میلیارد دلار در سفر رییس جمهور به ایتالیا به کرمان اختصاص داده شد.
وی با اشاره به اینکه پس از برجام اتفاقات خوبی در استان کرمان رخ داده است، اظهار کرد: فضای کسب و کار استان کرمان از رتبه بیست و چهارم کشوری به رتبه پنجم تا ششم در این زمینه رسیده است ضمن آنکه در این دولت وضعیت آب استان کرمان تعیین تکلیف شده است.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در ادامه با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در بحث سلامت و با بیان اینکه تاکنون 30 میلیارد تومان هزینه برای بیمارستان‌های استان کرمان شده است، اظهار کرد: بیمارستان 700 تختخوابی شفا با حضور وزیر بهداشت در این استان کلنگ زنی شده، ضمن آنکه در این دولت 15 درصد به تخت های بیمارستانی استان افزوده شده است و یادآور می شوم که همه مردم در این دولت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و هزینه ای که بیمار باید پرداخت نماید حدود 5 درصد خواهد بود.
رزم حسینی با بیان اینکه استان کرمان را با 20 میلیارد تومان بدهی و 400 میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران تحویل گرفته بود، تاکید کرد: در سال 91 حدود 7 هزار گردشگر خارجی وارد استان کرمان شده بودند که این حضور در سال 93 به 16 هزار گردشگر و در سال گذشته به 21 هزار نفر رسید و خوشبختانه با باز شدن فضای سیاسی ایران، در 4 ماهه نخست سال جاری 16 هزار نفر گردشگر از استان کرمان بازدید کردند که پیش بینی می کنیم تا پایان سال جاری 30 هزار گردشگر خارجی از استان کرمان بازدید کنند.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب امنیتی استان گفت: به دلیل همراهی ائمه جمعه و مسئولین استان، خوشبختانه امروز کرمان از وحدت سیاسی مناسبی برخوردار است و این مهم تنها در استان کرمان مشاهده شده است.
استاندار کرمان با بیان اینکه از ابتدای تصدی خود به دنبال تفویض اختیارات در حوزه‌های توسعه‌ای و اقتصادی بودیم تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته امروز در تفویض اختیارات و در رفع قوانین مزاحم، استان کرمان پیشتاز کشوری بوده و امیدواریم بتوانیم از این فرصت طلایی برای رساندن مردم به رفاه مورد نظر نهایت استفاده را کنیم..
رزم حسینی با اشاره به اینکه بدون فرهنگ سازی در حوزه اقتصادی نمی توان کاری کرد و این امر نیز جزء با همکاری ائمه جمعه شدنی نیست، اظها ر کرد: 12 موسسه بزرگ مسئولیت اقتصاد مقاومتی استان را پذیرفته و هم اکنون مشغول به کار هستند و امیدواریم در پایان سال کارنامه خوبی به مردم استان ارایه دهیم.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.