قدس آنلاین - کرمان : حمید ذکاء اسدی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: ایجاد ۸ منطقه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان و پیشتازی استان کرمان در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی با توجه به ابتکارات استاندار اقدامی مهم است.

در استان کرمان شرارت منسجم و سازماندهی شده نداریم

وی به اجرای طرح شهر نمونه اقتصادی در قلعه گنج اشاره و تصریح کرد: این شهرستان یکی از شهرستان های الگوی اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در استان کرمان است.
وی با اشاره به امنیت موجود در استان کرمان اظهار کرد: با کمک سربازان گمنام امام زمان (عج)، مدیرکل اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج مردمی به پشتیبانی بی دریغ قوه قضاییه و همکاری همه مسئولان اجرایی در حال حاضر در استان گروه شرارت منسجم و سازماندهی شده نداریم.
ذکاء اسدی گفت: آخرین گروه شرارت در استان کرمان که حدود 20 نفر عضو داشت یک ماه قبل با تلاش مسئولان تامین استان کرمان و شورای تامین شهرستان های جنوبی و با همکاری قرارگاه قدس سپاه پاسداران، اداره کل اطلاعات و نیروی انتظامی منهدم شد.
وی ادامه داد: شب گذشته نیز دو عنصر دیگر این گروه شرارت دستگیر شدند و استان کرمان هم اکنون از نعمت امنیت خوبی برخوردار است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان اظهار کرد: بعد از امنیت در استان که دستور کار اصلی استاندار کرمان و همه دستگاه های ذیربط این استان است، سلامت مردم بعد از تشکیل دولت یازدهم مورد توجه قرار گرفت.
وی به اجرای طرح توسعه ورزش همگانی و تهیه سند طرح توسعه ورزش در استان کرمان اشاره و تصریح کرد: این سند توسط وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری رسید و سرلوحه کار بسیاری از استان ها قرار گرفته است.
وی مسئله و مشکل اصلی کشور و استان کرمان را کمبود آب و خشکسالی عنوان و اظهار کرد: رفع این مشکل در وهله نخست در دستور کار استاندار کرمان قرار گرفته و با ابتکارات وی نقشه راه آب استان مشخص شده است.
معاون استاندار کرمان به اجرای خط انتقال آب از بهشت آباد به کرمان به عنوان خط تامین آب آشامیدنی شهرهای شمالی اشاره کرد و گفت: آب آشامیدنی شهرستان کرمان نیز از طریق سد صفارود توسط بزرگترین تونل انتقال آب خاورمیانه به طول 38 کیلومتر در حال اجراست.
وی بیان کرد: با حفر این کانال می توان 700 میلیون متر مکعب آب را در سالهای آینده به فلات مرکزی ایران منتقل کنیم که موجب ایجاد وضعیت مثبتی در استان کرمان می شود.
وی به شیرین کردن و انتقال آب دریای عمان به جنوب استان کرمان اشاره و تصریح کرد: طرح انتقال آب از خلیج فارس به منظور مصارف معدنی و صنعتی به سرچشمه و گل گهر در دست اجراست.
ذکاء اسدی از اجرای طرح همیاران آب در کرمان به عنوان دیگر طرح تامین آب در این استان نام برد و گفت: این طرح به منظور تغییر الگوی کشت، پلمب چاه های غیرمجاز و استفاده بهینه از روش های آبیاری نوین در حال اجراست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.