وزیر آموزش و پرورش گفت: در سه سال گذشته و در دولت تدبیر و امید بودجه آموزش و پرورش در مقایسه با دولت گذشته با افزایش ۸۲ درصدی روبه رو شده است.

فانی:  بودجه آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید ۸۲ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایرنا، علی اصغر فانی روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سنندج افزود: این افزایش بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید همزمان با تحریم ها و کاهش بودجه دولت اتفاق افتاده است. 
وی اظهار کرد: طبق شاخص ها و ارزیابی های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید وزارت آموزش و پرورش یکی از وزارتخانه های بسیار موفق بوده است. 
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه در دولت یازدهم در 55 هزار مدرسه کشور ستاد اقامه نماز راه اندازی شده است گفت: در 18 هزار مدرسه از این تعداد، روحانی به عنوان پیش نماز حضور داشته است. 
وی ادامه داد: در این مدت تحولات بسیار خوبی در زمینه آموزش قرآن و مفاهیم دینی در مدارس کشور صورت گرفته و 650 درالقرآن نیز در سطح کشور تاسیس شده است. 
به گفته فانی در راستای پوشش بیشتر دانش آموزان، مراکز درالقرآن در هر منطقه آموزشی بصورت دخترانه و پسرانه دایر شده است. 
**توسعه مراکز پیش دبستانی با اولویت مناطق دوزبانه 
وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توسعه مراکز پیش دبستانی با اولویت مناطق دو زبانه یکی از برنامه های اولویت دار امسال است اظهار کرد: استان کردستان یکی از استان هایی است که توسعه مراکز پیش دبستانی آن در دستور کار قرار دارد. 
وی با تاکید بر اینکه نوآموزان در این مناطق باید قبل از رفتن به مدرسه با حضور در دوره های پیش دبستانی با زبان فارسی آشنا شوند افزود: میانگین کشوری حضور نوآموزان در دوره های پیش دبستانی 57 درصد است و این میزان در استان کردستان بیش از 75 درصد است. 
وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته دولت و برای بهره برداری از چند پروژه عمرانی در یک سفر دو روزه به استان کردستان سفر کرده است. 
شرکت در جلسه بررسی طرح های سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان، شرکت در جلسه شورای اداری استان و دیدار با فرهنگیان استان از دیگر برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش به استان کردستان است. 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.