صدر اعظم آلمان تصمیم خود برای نامزدی مجدد صدر اعظمی آلمان را به آینده موکول کرد و گفت: در زمان مناسب در این باره تصمیم خواهد گرفت.

اعلام تصمیم مرکل برای صدراعظمی در آینده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در مصاحبه تابستانی خود با آ - ار- دی آلمان تصمیم خود برای نامزدی صدر اعظم آلمان در انتخابات پارلمانی را به آِینده موکول کرده و تصریح کرد که در زمان مناسب در این باره تصمیم‌گیری می کند. این مسئله هم مربوط به نامزدی مجدد وی برای ریاست حزب دموکرات مسیحی و همچنین نامزدی صدر اعظمی آلمان می‌شود.

مرکل تاکید کرد که وی تا به حال هنوز هیچ اظهار‌نظری در این باره نکرده است که چه موقع این خبر را به اطلاع عموم می رساند.

هفته نامه اشپیگل اخیراً در گزارشی از به تعویق افتادن اعلام نامزدی مجدد صدر اعظم آلمان از طرف مرکل خبر داد.

به نوشته این هفته نامه آلمانی آنگلا مرکل ظاهرا می خواهد اعلام نامزدی مجدد برای صدر اعظمی آلمان را به بهار سال 2017 موکول کند.

از محافل حزب دموکرات مسیحی به گوش می رسد که این تعویق برای اعلام نامزدی صدر اعظمی از طرف مرکل ضروری است، چرا که رئیس حزب سوسیال مسیحی بعد از این تاریخ تصمیم می گیرد که آیا حزبش از مرکل در این راستا حمایت می‌کند. این دومین بار است که مرکل اعلام این مسئله را به تعویق انداخته است.

اعلام نامزدی مجدد صدر اعظمی مرکل بدون حمایت حزب سوسیال مسیحی می تواند آسیب سیاسی سختی به مرکل وارد کند.

مرکل در مصاحبه تابستانی خود با آ - ار - دی آلمان همچنین به روابط متشنج کشورش با ترکیه پرداخته و تاکید کرد که با وجود دستگیری های فراوان بعد از کودتای نافرجام در ترکیه همچنان می خواهد به مذاکرات با آنکارا ادامه دهد.

وی همچنین انتظار ترکیه از آلمان برای محکوم کردن کودتای نظامی در ترکیه را درست و مهم دانسته و همچنین تاکید کرد که مسائلی که باید مورد انتقاد هم قرار گیرد وجود دارد.

صدر اعظم آلمان در این باره ابراز خرسندی کرد که رئیس جمهور ترکیه با شورای اروپایی در این باره صحبت خواهد کرد که چگونه بعد از کودتای نظامی با بازداشت شدگان رفتار کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.