۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: 417589

نامزد نهایی جمهوریخواهان آمریکا با بیان وضعیت بحرانی در شیکاگو از تیراندازی‌ها و قتل‌های پی در پی در آمریکا به شدت انتقاد کرد.

ترامپ هم انتقاد کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ نامزد نهایی حزب جمهوریخواه آمریکا و رقیب هیلاری کلینتون در انتخابات سال 2016، وضعیت استفاده از سلاح گرم و تیراندزی به افراد بی گناه در آمریکا را مورد ملامت قرار داد.

ترامپ گفت: «تیراندازی در شیکاگو طی یک سال اخیر 6 هزار سیاهپوست آمریکایی را به کام مرگ فرستاده است.»

وی افزود: «همین دیروز برادرزاده «وین وید» بسکتبالیست حرفه‌ای آمریکا در شیکاگو هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. او مادر چهار فزرند بود و در حالی به همراه کودکش مشغول راه رفتن در خیابان بود هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.»

ترامپ تاکید کرد: «همه ما از این موضوع ناراحتیم. حوادث اینچینی بسیار وحشتناک است. این شرایط روز به روز بدتر می‌شود. این طور خشونت‌ها هرگز نباید در کشور ما اتفاق بیافتد.»

پلیس آمریکا اعلام کرد بر اثر تیراندازی‌های گوناگون در سراسر ایالت شیکاگو این کشور که در آخر هفته صورت گرفت 9 نفر جان خود را از دست دادند و 40 نفر دیگر به شدت زخمی شدند. این تیراندازی‌ها همگی در روزهای شنبه و یکشنبه روی دادند.

جرایم خشونت آمیز از جمله قتل، تجاوز به عنف و سرقت، در بسیاری از شهرهای بزرگ آمریکا رو به افزایش است. با وجود این، کارشناسان هنوز نتوانسته‌اند دلیل واضحی را برای این افزایش معرفی کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.