۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: 417635

وزیر خارجه ترکیه از ادامه هدف قراردادن شبه نظامیان کرد سوری در صورت عدم عقب نشینی به شرق رودخانه فرات خبر داده است.

ترکیه، شبه نظامیان کرد را تهدید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: ترکیه به هدف قراردادن شبه نظامیان کرد سوری ادامه خواهد داد اگر آنها به تعهدات خود برای عقب نشینی به شرق رودخانه فرات عمل نکنند.

وی شبه نظامیان کرد سوری را به پاکسازی قومی در شمال سوریه متهم کرد و گفت: کردهای سوریه اول از همه باید هر چه زودتر به شرق رودخانه فرات عقب نشینی کنند. تا زمانی که این اقدام را انجام ندهند، هدف حملات قرار خواهند داشت.

آنکارا مدعی شده است که روز یکشنبه حداقل 25 "تروریست" کرد را کشته است. ترکیه اعلام کرده است که به عملیات خود در شمال سوریه تا زمانی ادامه خواهد داد که تهدیدات از سوی داعش و کردهای سوریه از بین برود.

نهاد نظارتی حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، اعلام کرد که در حملات هوایی ترکیه، حداقل 40 غیر نظامی کشته شده اند. آنکارا این اتهام را به شدت رد کرده است.

دفتر نخست وزیر ترکیه در واکنش به این گزارش اعلام کرد: اتهاماتی که اعلام می کند غیر نظامیان در حملات ارتش ترکیه هدف قرار گرفته اند، هیچ گونه واقعیتی ندارد. ارتش ترکیه همه تدابیر لازم را برای جلوگیری از آسیب رساندن به غیر نظامیان اتخاذ کرده است.

عملیات ارتش ترکیه علیه کردهای سوریه از آن جهت حساسیت زیادی دارد که کردهای سوریه متحد اصلی و مهم آمریکا برای مقابله با داعش در سوریه به شمار می روند.

چاوش اوغلو گفت: ترکیب جمعیتی اطراف شهر منبج در غرب فرات، که توسط کردهای سوری به تصرف درآمده است، عمدتا عرب بوده اند. ساکنان این منطقه که قبل از آغاز درگیری ها آنجا را ترک کرده اند، باید بازگردند. ولی این هدف اصلی کردهای سوریه نیست.

وی در ادامه ضمن استقبال از پیروزی عملیات انجام شده برای تصرف شهر جرابلس، گفت: هدف اصلی این عملیات، پاکسازی منطقه از سازمان تروریستی داعش بوده است.

ترکیه به شدت مخالف ایجاد یک منطقه تحت تسلط کردها در شمال سوریه است. عملیات نظامی ترکیه در جرابلس در حالی ادامه دارد که وزارت خارجه سوریه این اقدام را نقض حاکمیت خود دانسته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.