بریتانیا بار دیگر یک ناوشکنِ پیشرفته و ۱ میلیارد پوندی را برای آن‌چه «پشتیبانی از عملیات ضدتروریستی در عراق و سوریه» خوانده است، در خلیج‌فارس مستقر می‎کند.

ناوشکن ۱ میلیارد پوندی بریتانیا در خلیج‌فارس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، این ناوشکن از نوع «اچ‌.ام.اس درینگ» و متعلق به نیروی دریاییِ سلطنتیِ بریتانیا است و بنا بر ادعای منابع انگلیسی قرار است به جمع‌آوری اطلاعات برای جنگنده‏‌های نیروهای هواییِ این کشور بپردازد.

بریتانیا به عنوان عضو ائتلافِ تحت امرِ امریکا موسوم به «ضد داعش»، اعلام کرده است که با استقرار این ناوشکن در خلیج‌‏فارس، قصد محافظت از ناوهای هواپیمابرِ امریکا را نیز دارد.

مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا، در این باره گفت: «هر سه نیروی مسلح ما در حال همکاریِ اساسی برای شکست داعش هستند. نیروی هوایی هر روز تروریست‌‎ها را بر روی زمین هدف قرار می‎دهد؛ ارتش در حال آموزشِ مقابله با مواد منفجره به نیروهای ارتش عراق است و نیروی دریاییِ سلطنتی از ناوهای هواپیمابر در خلیج (فارس) که حملات هوایی را راه‌اندازی می‌کنند، محافظت می‌کند.»

وی افزود: «نیروهای مسلحِ ما با بیشترین بودجۀ دفاعی در اروپا و دومین بودجه در ناتو، در حال ایجاد یک تغییرِ واقعی در دنیا هستند.»

فالون در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که رسانه‌های بریتانیایی اعلام کردند 6 ناوشکن درینگِ نوع 45 همواره در آب‌های گرم دچار مشکل شده‌اند و خلیج‌فارس عرصۀ مناسبی برای استقرار آن‌ها نیست.

در خرداد ماه سال جاری یک ناوشکن اچ‌.ام.اس درینگِ 45 بریتانیا به دلیل گرمای آب خلیج‌فارس از کار افتاد و این موضوع بحث‌‎های بسیاری در پارلمان انگلیس به راه انداخت.

دو موتور توربینی این ناوشکن‎های هشت هزار تُنی، ساخت شرکت رولز رویسِ انگلیس هستند و سازندگان آن‎ها می‌گویند وزارت دفاع بریتانیا به آن‌ها اعلام نکرده است که این شناورها برای مدت طولانی در آب‌های گرم استقرار خواهند یافت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.